Osolo Consultant Group AB

Osolo har lanserat ny webbplats åt Natur & Kultur

Pressmeddelande   •   Apr 11, 2013 10:09 CEST

Osolo har utvecklat en ny webbplats för Natur & Kultur baserad på EPiServer CMS och EPiServer Commerce.

Den nya webbplatsen är byggd på publiceringsverktyget EPiServer CMS, EPiServer Commerce, sökmotorn SiteSeeker och ImageVault för bildhantering. Genom att koppla samman EPiServer med Natur & Kulturs bakomliggande affärssystem Schilling har förlaget fått en flexibel, kostnadseffektiv och lättadministrerad publiceringsplattform. Med stödet i EPiServers tekniska plattform har förlaget fått ett effektivt publiceringsverktyg som stärker Natur & Kulturs digitala närvaro.

Bokförlaget Natur & Kultur grundades 1922 av Johan och Jenny Hansson, och ombildades 1947 till en oberoende stiftelse, med allmänt frihetliga och rättsliberala ändamål inskrivna i urkunden. Förlaget ger idag ut böcker och digitala produkter för såväl den allmänna läsmarknaden som för skolor och universitet. Stiftelsen är dessutom delägare i en rad företag samt fullföljer grundarens uppdrag genom samarbeten med exempelvis Expo, Fryshuset och Teskedsorden, samt genom att dela ut en rad priser och stipendier.

Besök webbplatsen på www.nok.se.

Osolo är ett konsultföretag som levererar och förvaltar webbplatser baserade på .NET och EPiServer. Osolo består av 15 personer som har över 100 års samlad erfarenhet av utveckling på Microsoft-plattformen. Besök www.osolo.se för mer information.