Cbiz

Ouaps, nytt bäst-säljande varumärke.

Pressmeddelande   •   Okt 27, 2010 09:19 CEST

Barn lär sig lättare när de har roligt. Alla Ouaps leksaker innehåller exklusiva elektroniska system som skapar tusentals funktioner, alltid överraskande och roligt. Jojo, den lilla busiga blå kaninen och hela Ouaps sortimentet erbjuder leksaker till familjen för unika stunder med spel och lek!

Idag tillhör Ouaps Silverlit gruppen, ledande inom radiostyrd teknik, framför allt tack vare PicooZ fenomenet, den framgångsrika lilla helikoptern.

Silverlit och Ouaps delar samma värderingar: innovation, teknik och kvalitet! Tack vare erfarenhet inom leksaks-världen, ger Silverlit nya möjligheter för den unge, stärkt med ny produktserie, mer innovativ som alltid.

CBIZ. Det är med stolthet Cbiz lanserar Ouaps. Ouaps har finnits på den Europeiska marknaden under ett par år, en marknad som kräver högkvalitativa produkter. Där är Ouaps en av tio bäst-säljande leksaksprodukter. Vi har valt ut några nyckelprodukter. Lanseringen sker naturligtvis med marknadsföring som bra exponering i butik och TV reklam, lagom till julhandeln.

Ingen tvekan om att trevlig historia skrivs, för barnen!

Då vi är agenter för Silverlt och de ökade sitt utbud genom uppköp av den Franska leksakstillverkaren Ouaps, blev det naturligt för oss att även ta upp sortimentet i Sverige.

Johan Carlzon, Inköpare, Cbiz Partner

Vi finner Silverlits utökade sortiment mycket starkt. Speciellt de nya produkterna som attraherar en ny kundgrupp för oss.

Lars Kjellstrand, Försäljningschef, Cbiz Partner

CBIZ är ett import- och grossistföretag med inriktning på radiostyrda produkter samt spelrelaterade tillbehör till konsoler och PC. Förutom att vara exklusiv distributör på den skandinaviska marknaden för bl.a. Silverlit, Scalextric och Saitek arbetar man med de egna varumärkerna TechToys och GameTech.