Outpost24

Outpost24s innovativa Scanning-Less Scanning (SLS) teknologi tar sårbarhetshantering till nästa nivå - SLS praktiskt taget eliminerar företags riskexponering mot nya sårbarheter

Pressmeddelande  •  2012-04-19 15:03 CEST

Karlskrona, Sverige, 19 April 2012, svenska Outpost24 som är världsledande inom lösningar för sårbarhethantering (Vulnerability Management), lanserar idag SCANNING-LESS SCANNING (SLS). SLS är en unik och avancerad funktion i Outpost24s ledande lösningar inom sårbarhetshantering. SLS minskar drastiskt organisationers och företags riskexponering genom att automatiskt jämföra alla nyupptäckta sårbarheter, flera gånger dagligen, mot tidigare insamlad data från IT-miljön och direkt varna drabbade kunder genom webb, e-post eller SMS. Detta möjliggör omedelbart åtgärdande av problemen.

Outpost24 är det första företaget att erbjuda nästa generations lösningar för sårbarhetshantering. SLS levereras som en del i Outpost24s produkter OUTSCAN och HIAB. SLS minskar effektivt tiden med mer än 90 % jämfört med konkurrerande sårbarhetslösningar för en organisations okända riskexponering, från månader eller veckor ner till timmar. Traditionella verktyg för sårbarhetshantering varnar bara kunder direkt efter att en scanning av nätverket är utförd och de flesta scanningar utförs på månads- eller veckobasis.

"SLS är ett bra komplement till Outpost24 ledande verktyg", säger Dave Whitelegg, Senior Information Security & PCI Consultant, Capita Group plc., en kund till Outpost24, "Med tanke på komplexiteten i vår säkerhetstrategi är det absolut nödvändigt för oss att ha full kontroll över kända sårbarheter och när de upptäcks. Med SLS: s varningssystem, kan vi snabbt förstå sårbarheter och tillämpa de korrigeringar som krävs, utan omfattande rapporter."

När användandet av Internet ökas, ökar även antalet sårbarheter som kan användas för att attackera en organisations nätverk. Tidigare räckte det med att scanna sina nätverk månadsvis eller på veckobasis, då antalet nya sårbarheter som upptäcktes var färre. Idag upptäcks och publiceras nya sårbarheter så tätt som varje timme, och därför behövs ett nytt synsätt, nya verktyg och nya processer. SLS är en innovativ teknik som utvecklats av Outpost24 för att avsevärt minska risken att bli attackerad, men samtidigt inte påverka nätverkstrafik eller producera långa rapporter för åtgärder. När en ny sårbarhet upptäcks uppdateras Outpost24s produkter omedelbart. Verktygen jämför sedan information som samlats in under den senaste scanningen och varnar de organisationer som eventuellt kan påverkas av denna nya sårbarhet. Användarna kan då omedelbart åtgärda de uppmärksammade sårbarheterna och därmed minska sin riskexponering.

Alla Outpost24s kunders existerande tjänster kommer att uppdateras automatiskt till att omfatta SLS så att kunder snabbt kan dra nytta av sina nya förbättrade säkerhetspaket. En fördel med SLS är att den kan utföras när som helst utan att påverka nätverkets prestanda och därför inte begränsas av nätverksbelastning.

Fördelar Outpost24s kunder kan förvänta sig av SLS inkluderar:

• SLS minskar effektivt organisationers tid med okända riskexponering.
  • Organisationer kan få omedelbara varningar 24/7 via webb, e-post och SMS om de hotas av en ny sårbarhet utan att behöva vänta på resultaten av deras nästa schemalagda scans.
  • Sårbarheter som utgör en stor risk kan åtgärdas snabbt, vilket resulterar i högre effektivitet.
  • Organisationer kan genomföra SLS när som helst, även under tider när nätverket inte får utsättas för belastning - utan störningar i nätverkets prestanda.

"Outpost24 är mycket stolta över att vara först att lansera denna banbrytande innovation. Vi kan genom SLS erbjuda våra kunder det bästa skyddet genom att minska exponeringstiden mot nya sårbarheter. Outpost24 har som målsättning att erbjuda världsledande lösningar i kombination med oöverträffad support för att säkerställa att våra kunder får överlägsna säkerhetslösningar för att skydda sina tillgångar.", säger Carsten Bang Jensen, VD, Outpost24.

PR Kontakt:

Elisabet Melin

Outpost24

em@outpost24.com

Mobil: +46 708 474312

Vulnerability Management Made Easy! Outpost24 är teknikledande inom lösningar för sårbarhetshantering (Vulnerability Management) och har över 2 000 företag och statliga kunder globalt, bland annat Arbetsförmedlingen, CSN, Travelex, Delta Lloyd Group, ING Life Limited, Helsingfors universitet, och Banco Multiva. Outpost24 har sitt huvudkontor i Karlskrona i Sverige och har ett globalt nätverk av lokala säljkontor. Outpost24 levererar säkerhetslösningar som Software-as-a-Service (OUTSCAN & OUTSCAN PCI) eller som en Appliance (HIAB) formfaktor, den senare även som en virtualiserad server. Outpost24s lösningar ger helt automatiserad scanning av nätverkssårbarheter, lätt tolkade rapporter och verktyg för sårbarhetshantering. OUTSCAN PCI är ett idealiskt verktyg för företag av alla storlekar att uppnå och visa PCI DSS compliance. För mer information, besök http://www.outpost24.com.

Ämnen:

Datasäkerhet