Aggressive Development AB

Outside börjar säljas digitalt på webben, i iPhone, iPad och Android

Pressmeddelande   •   Mar 15, 2012 11:12 CET

Go Outside Media Sweden AB och Aggressive Development AB skriver avtal om digital publicering, försäljning och distribution av tidskrifter och magasin. Genom tidningsaffären Qiozk finns Outside till försäljning i iPhone och iPad samt på webben för nedladdning till Mac, Windows och Android.

Outside är månadsmagasinet som hyllar de mest intressanta platserna runt om i världen, och stunderna som vi alla har upplevt eller drömmer om att vara med om. Varje månad inspirerar vi dig till att leva ett rikare och mer komplett liv genom vår året runt-bevakning av aktiviteter som vandring, cykling, skidåkning, paddling, äventyrsresor, prylar och utrustning, tränings- och hälsotips. Alltid med den goda historien och de fantastiska bilderna i centrum.

"Vi är mycket glada att Outside vill vara med i Qiozk-familjen" säger Olof Thorén, en av Aggressive Developments grundare.

Om Qiozk

Qiozk är en digital tidningsaffär för tidskrifter och magasin. Appen Qiozk finns till iPod, iPhone och iPad. Ladda ner appen från http://www.qiozk.com/paper/outside

Tidningsförlag kan enkelt gå med i Qiozk och erbjuda tidningar till digital försäljning i iPhone och iPad samt på webben för nedladdning till Mac, Windows och Android. På bara några dagar kan förlagets titlar och arkiv finnas till försäljning. Anmäl intresse på http://www.qiozk.com/publisher/

Aggressive Development utvecklar mobila applikation på den svenska och internationella marknaden. Vi gör både egna små mästerverk och hjälper andra att förverkliga sina appidéer. Vårt mest sålda program Tagut som hittar närmaste bankomat i hela Sverige har sålts till över 10 000 iPhone-användare. Aggressive Development grundades i februari 2009 av Olof Thorén och Klas Petersson.