LazyBee.biz

Oväntad tidning: "fördel privat vård"

Pressmeddelande   •   Jun 27, 2014 08:18 CEST

Personlig assistans i privat regi sparar massor av skattebetalarnas pengar. Tvärtemot vad en sömnig forskare påstår, men han är som kamrern som hellre räknar exakt fel än ungefär rätt!: http://www.cederholm.net/press/___2009_LO_arbetet_HellreKundAnBrukare_assistans_foto.pdf

Den kommande Almedalsveckan får politiken att brusa upp till ytan, inte bara på Gotland, utan i hela landet. Det känns med det extra viktigt att vi får en sann och nyanserad bild att hur politiken ser ut i praktiken idag. Praktiken, utfallet av alla bestämmelser är vad jag har erfarenhet av, och jag skriver detta pressmeddelande för att dela med mig av hur jag upplevt både den kommunala, offantliga och den privata vården.

Min 10-åriga branscherfarenhet samt att tidigare ha bott som zen-buddistmunk utomlands har gett mig bla. följande insikter:

- arbetsmoralen skrämmande låg i Sverige

- folk känner inget ansvar för eget slarv med rätt uppgifter i rätt tid (inkl. rätt bankkonto mm) och konsekvenserna därav

- folk ljuger skrämmande mycket om tex överenskommen uppsägningstid, påstådd empati och påstådd ärlighet

Frågor besvaras av Peter Cederholm, civilekonom, handikappad assistansanvändare samt verksamhetsansvarig lilla assistansanordnaren Simplify AB 0766 23 2000

PS! Vi nyanställer nu ansvarsfulla ärliga personer för jobb som personlig assistant assistent: http://www.cederholm.net/jobb-personlig-assistent-stockholm.htm