Elastocon AB

Ovanlig examen i Högre kurs i gummiteknik – TSGF – samtliga elever blev godkända

Pressmeddelande   •   Feb 29, 2016 09:22 CET

Senaste kullen i utbildningen Högre kurs i gummiteknik har nyss examinerats. Denna gång kunde samtliga deltagare godkännas, vilket är ovanligt.

TSGF-kursen är en kvalificerad yrkesutbildning i gummiteknik som ger breda och genomgripande kunskaper i polymerkemi/fysik, material, processer, provning och produkter.

Utbildningen – som pågår under ca 2 år – bedrivs i nära samarbete med SGF och med företag i branschen, där besök hos olika tillverkande företag ingår.

Totalt examinerades fem personer i början av december 2015. Examinationskommittén kunde vid rättningen i slutet av januari konstatera att samtliga deltagare godkändes. Detta är ovanligt, normalt ligger snittet på ca 75 % godkända.

De godkända kursdeltagarna är Anna Anderzén på Elastocon AB, Peder Johansson på Trelleborg Ersmark AB, Magnus Johansson på Metso Sweden AB, Elin Klovhall på Trelleborg Forsheda AB och Filip Säfsten på Fogutek AB.

Examinationskommittén från SGF bestod av Martin Bellander (Scania CV AB), Erica Forslund (Trelleborg Ersmark AB), Markus Nykvist (Gislaveds Gummi AB) och Göran Spetz (Elastocon AB).

Göran Spetz
goran.spetz@elastocon.se

Elastocon är ett företag som står för stor noggrannhet och precision. Vi säljer egenutvecklade provningsinstrument för gummi-, plast- och textilmaterial, samt instrument från andra tillverkare. Vi erbjuder även ackrediterad kalibrering av flertalet storheter samt utbildning och konsultation inom materialprovning.

Vill du veta mer? Besök oss på: www.elastocon.se