Telelogic AB

Ovum ger Telelogic SYNERGY högsta betyg i nyutgiven analysrapport - SYNERGY utvärderas tillsammans med 14 verktyg

Pressmeddelande   •   Jul 09, 2003 16:03 CEST

Telelogic (O-listan/TLOG) har fått den högsta rankingen i sex kategorier för Telelogic SYNERGY i Ovums senaste rapport kring konfigurations-hantering. Ovum utvärderade fjorton verktyg i tio kategorier i majutgåvan av Ovum Evaluates: Configuration Managment.

I kategorin för användarvänlighet var SYNERGY det enda verktyg som fick betyget nio, en förbättring med två steg sedan Ovums senaste utvärdering. Anledningen till förbättringen är framför allt det nya gränssnittet ActiveCM som medför att merparten av konfigurations- och versionshanteringen sker automatiskt i bakgrunden. Ovum skriver "ActiveCM är ett banbrytande arbetssätt som sätter en ny standard för användarvänlighet i hela branschen."

SYNERGY fick även högsta betyg i kategorierna konfigurationshantering, ändringshantering, releasesupport, websupport och projektsupport. I de fyra kvarvarande kategorierna – support för gruppanvändande, replikerande databaser, processtöd och administration – blev SYNERGY rankad en poäng efter vinnaren av kategorin.

"CM SYNERGY är en omfattande SCM product som är gjord för stora projekt och koncernövergripande CM applikationer", skriver Clive Burrows och Ian Wesley från Ovum. "Erfarna användare av konfiguationshantering som förstår behovet av att implementera processer bör sätta CM SYNERGY högt på sin lista över verktyg att utvärdera. ActiveCM gränssnittet förenklar processen genom att automatisea 90% av CM arbetet och möjliggör snabb introduktion till nya användare med endast en minimal utbildningsinsats."

Andra verktyg som Ovum rankade i majutgåvan av rapporten inkluderar StarTeam, AllFusion Endevor, AllFusion Harvest, ClearCase, ClearCase LT, SCLM Suite, PVCS Dimensions, PVCS Professional, Visual SourceSafe, Source Integrity EE, Perforce, ChangeMan DS och ChangeMan ZMF.

En kopia av Ovums utvärdering av Telelogic SYNERGY kan laddas ner från www.telelogic.com/ovum_CM.

Mer detaljerad information återfinns i den engelska versionen av press releasen.

Om Telelogic (O-listan/TLOG)

Telelogic är den ledande globala leverantören av lösningar för utveckling av avancerade system och programvara. Telelogics integrerade programvaruverktyg och tillhörande konsulttjänster hjälper kunderna att automatisera hela sin utvecklingsprocess. Därigenom blir utvecklingen av system och programvara snabbare, mindre personalkrävande, kostnadseffektivare samt mer tillförlitlig. Telelogics produkter bygger på en öppen systemarkitektur och standardiserade språk, vilket gör att produkterna även fungerar tillsammans med tredjepartslösningar. Telelogic är aktivt involverade i att forma framtiden för avancerad system- och programvaruutveckling genom att delta i industriorganisationer som 3GPP, ETSI, INCOSE, ITU-T, MOST, OMG m fl.

Med huvudkontor i Malmö har bolaget idag kontor i 17 länder runt om i världen. Den globala kundbasen innefattar bl a Alcatel, BAE SYSTEMS, BMW, Boeing, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, General Motors, Lockheed Martin, Motorola, NEC, Nokia, Philips, Siemens och Thales. För mer information besök www.telelogic.com.

Kontaktperson:
Catharina Sundelin, VP Corporate Communications