Alexed Promotion

Owlmother återvänder med dubbelsingeln Heart Sounds / You Can’t Resist the Rhythm

Pressmeddelande   •   Maj 12, 2016 11:57 CEST

Det var 2012 som Owlmother släppte sitt bejublade album Räddhare. Nu fyra år senare är äntligen Lina Stina Wedin tillbaka och även denna gång tillsammans med hiphop-producenten Gamlefar. Tillsammans har de skapat albumet In The Limelight som med tunga beats, fängslande synthar och en skön bombastisk 80-tals produktion kommer ge fansen precis vad de vill ha. Albumet släpps senare i höst och först ut är dubbelsingeln Heart Sounds och You Can’t Resist the Rhythm.

Heart Sounds är en hyllning till den kärleken som gör ont att undra över. Den som man lätt får för sig bara finns på vita duken, men som ibland slår till med full kraft och förvandlar en till en livs levande Scarlet O’Hara.

You Can’t Resist the Rhythm i sin tur marscherar in i fablernas värld och berättar om besatthet till en antropomorfisk varelse, lika oberäknelig som en kameleont. Det neonfärgade blodet skär sig mot ditt röda och trots att du borde hålla dig borta, slänger du dig rakt in i dramat.

Spotify
SoundCloud

Digital Presentation

Mess Productions är ett personligt online PR-företag baserat i Göteborg.
Vårt mål är uppmärksamma bra musik till Sveriges onlineplattformar.

För intervju, bokning eller frågor, kontakta Johan Alexed johan@messproductions.se / 0705-188974.