Ownit Broadband AB

Ownit ökar transparensen mot sina kunder ytterligare

Pressmeddelande   •   Maj 31, 2012 15:04 CEST

Triple-play leverantören Ownit Broadband startade 2004 som en utmanare till de större leverantörerna på marknaden och valde redan från starten att konkurrera med bättre kundservice och större flexibilitet. Ett kvitto på företagets stora framgångar med konceptet är den höga tillväxtakten med ca 11 000 nya hushåll och ca 200 nya företagskunder under 2011, en ökning med ca 25 respektive 50 % jämfört med föregående år.

En av de viktigaste hörnstenarna i framgångsreceptet är kundservicen och kundserviceorganisationen.

Med start den 3 maj 2012 väljer nu Ownit att sticka ut hakan ännu mer och publicerar sin statistik för kundservicen i realtid på hemsidan där kunderna nu redan i förväg kan orientera sig om eventuella väntetider.

”Jag tror att vi är den första bredbandsoperatören som vågar visa omgivningen vilken kötid som är aktuell. Vår kundservice är otroligt viktig för vår framgång och för att vi ska kunna arbeta efter mottot att alla våra kunder ska vara nöjda. Vi vill också erbjuda våra kunder en så hög transparens som möjligt”, säger Ownits VD Stefan Tengvall.

From 18 maj 2012 kan nu också Ownits kunder välja att ställa sina eventuella frågor via en chattfunktion. ”Chatten är direkt kopplad till vår växel och chattarna köas och hanteras på precis samma sätt som ett telefonsamtal. Givetvis har vi samma öppettider för chatten som för vår telefonväxel, allt för att ge våra kunder bästa möjliga service!”, säger Ownits kundservicechef Anders Clarin.

Realtidsköerna kan ses på http://ownit.se/privat/kundservice.aspx

Vi ger lite mer!