Procter & Gamble

P&G lanserar ny innovationssajt

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2013 15:30 CET

P&G öppnar upp dörren för ännu fler samarbeten kring innovationer. P&G´s Connect+ Develop program, som syftar till att ta hjälp av externa samarbetspartners för att driva och utveckla innovationsarbetet, har lanserat en ny sajt, www.pgconnectdevelop.com. Sajten sammanför innovatörer direkt med företagets behov och P&G´s chefer får direkt tillgång till externa ansökningar. Sajten ska hjälpa till att snabba på och förenkla kontakter inom externt innovationsarbete.

- Detta är P&Gs andra årtioende med Connect+Develop och vi vill ytterligare fokusera på vårt öppna innovationsarbete för att driva ännu fler innovationer, säger Laura Becker, General Manager Connect+Develop  och Global Business Development.

P&G lanserade Connect+Develop för mer än tio år sedan och har utvecklat över 2000 samarbeten, levererat flertalet produkter till konsumenter och har ökat på innovationstakt och produktivitet både för P&G och samarbetspartners. Sajten får över 20 ansökningar varje veckodag, mer än 4000 per år, från hela världen.

Läs mer på: http://news.pg.com/press-release/pg-corporate-announcements/pg-connectdevelop-launches-new-open-innovation-website

Fyra miljarder gånger per dag använder människor världen över Procter & Gambles produkter i sin vardag. Företaget har ett stort utbud av konsumentprodukter, i Norden marknadsförs bl a Pampers, Always, Alldays, Yes, Ariel, Pantene Pro-V, Head & Shoulders, Wella, Vicks, Gillette, Oral-B, Duracell och Braun. Företaget har 127 000 anställda som arbetar i mer än 80 länder