Procter & Gamble

P&G welcomes new member McDonalds to Haga Initiative

Pressmeddelande   •   Jul 02, 2012 14:20 CEST

Hagainitiativet får ny medlem i McDonald’s Sverige. P&G Sverige var ett av de åtta välkända företag som initierade företagsnätverket Hagainitiativet i dec 2010; P&G, Axfood, Coca-Cola Enterprises Sverige, Fortum Värme, JM, Stena Metall, Svenska Statoil och Vasakronan. Sedan dess har Lantmännen, Scan och Löfbergs Lila blivit medlemmar och senaste tillskottet nu är McDonlad’s Sverige. Hagainitiativet består av företag från olika branscher som verkar för ett lönsamt näringsliv med minimal klimatpåverkan. Nätverket vill minska näringslivets klimatpåverkan, lyfta klimatfrågan som en av de viktigaste framtidsfrågorna och inspirera fler företag att ta aktivt klimatansvar.

För mer information om Haga, besök deras hemsida.

För mer information om P & G och Sustainability, besök vår hemsida

Fyra miljarder gånger per dag använder människor världen över Procter & Gambles produkter i sin vardag. Företaget har ett stort utbud av konsumentprodukter, i Norden marknadsförs bl a Pampers, Always, Alldays, Yes, Ariel, Pantene Pro-V, Head & Shoulders, Wella, Vicks, Gillette, Oral-B, Duracell och Braun. Företaget har 127 000 anställda som arbetar i mer än 80 länder