Sandrew Metronome Distribution Sverige AB

P R E S S V I S N I N G Romance and Cigarettes

Pressmeddelande   •   Mar 16, 2006 09:18 CET

ROMANCE AND CIGARETTES är en modern musikal som utspelar sig i Bensonhurst, New York. Den otrogne maken Nick Murder, ställs inför valet mellan sin älskarinna eller sin hustru.

John Turturro är mest känd för sina skådespelarprestationer i filmer som "Barton Fink", "O Brother, Where Art Thou", "Do the Right Thing" och "Quiz Show". ROMANCE AND CIGARETTES, som producerats av bröderna Coen, är Turturros tredje film som regissör och manusförfattare. Han har själv beskrivit filmen som en "vild musikal" i samtidens USA, med låtar av bl a James Brown, Janis Joplin och Bruce Springsteen.

Rollistan till ROMANCE AND CIGARETTES upptas av en rad lysande skådespelare som Oscarbelönade Susan Sarandon ("Dead Man Walking"), James Gandolfini (TV-serien "Sopranos", "The Man Who Wasn’t There"), Kate Winslet ("Eternal Sunshine of the Spotless Mind"), Steve Buscemi ("Fargo", "The Big Lebowski", "Ghost World"), Mary-Louise Parker (TV-filmen "Angels in America"), Eddie Izzard och Christopher Walken.

ROMANCE AND CIGARETTES har Sverigepremiär den 31 mars.

Pressvisas i:
Stockholm: Torsdagen den 23 mars kl 10.00 på Astoria Kungsgatan

För pressvisningar i andra städer hänvisas till den lokala biografen.

Filmen är 1 timme 46 minuter lång och tillåten från 11 år. Förutom Stockholm, Göteborg och Malmö har ROMANCE AND CIGARETTES även premiär på följande platser: Jönköping, Linköping, Umeå samt Uppsala.

Vänligen observera att det är förbjudet att medtaga kameror, mobiltelefoner med kamerafunktion, videokameror, bandspelare och annan inspelningsutrustning in i biosalongen.

Presstext, ljudklipp, trailer och bilder finns på hemsidan; www.sandmet.com För ytterligare information kontakta Pia Norström, Manlin Sterner, Katarina Lindgren, Amelie Häger, Agneta Ljungman, Annelie Wadman eller Maria Mörner. Det går också bra att skicka e-mail till fornamn.efternamn @sandrewmetronome.com

2006-03-16