Svenska inspelningar

P3 Guld-nominerade Veronica Maggio utökar sin Nordenturné!

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2013 15:16 CET

Veronica Maggios senaste succéalbum "Handen i fickan fast jag bryr mig” har nu sålt platina. Den nya plattan har dominerat albumlistans högre region sedan den släpptes i oktober.

Singeln "Sergels torg” har just nu över 9 miljoner spelningar på Spotify. Håkan Hellström-samarbetet ”Hela Huset” har även den gått platina och klättrar stadigt på listan över de mest spelade låtarna i Sverige, där den just nu har plats nr 16. Som om inte det vore nog är sångerskan dessutom nominerad till P3 Guld, i den tunga kategorin Årets artist!

I början av 2014 ger sig Veronica Maggio ut på en Nordenturné. Efterfrågan på biljetter har varit större än väntat och nu är det klart att Veronica utökar turnén genom att förlägga premiären till sin uppväxtstad Uppsala.

Några ord om nya plattan:

Dagens Industri 5/5
”Veronica Maggio har återigen fångat sin samtid” – Jan Gradvall

GP 4/5
”Veronica Maggio är en språkkonstnär med perfekt tonträff” – Johan Lindqvist

SvD 5/5
”Hon blir ständigt bättre – vassare” – Kristin Lundell

Sydsvenskan 4/5
”Vid fjärde plattan är det ingen överdrift att kalla henne landets klarast lysande popstjärna” – Anna Hellsten

Turnédatum 2014

29 jan – Uppsala, Svandammshallarna
30 jan – Köpenhamn, Stora Vega