Johanson Design AB

P77 i fokus!

Pressmeddelande   •   Jul 03, 2012 10:12 CEST

P77 i fokus!

Ett avancerat och otroligt spännande projekt är i mål och vi kan nu börja leverera stolar.
De första leveranserna har gått iväg med 60 stolar till Mackmyra destilleri och en större order till Zürich i Schweiz.

Karmstolen P77, formgiven av Jonas Lindvall.
Stolen har väckt mycket uppmärksamhet runt om i hela världen. – Intresset är mycket stort för P77, inte minst från andra länder såsom Australien, USA och Japan. Vi har redan fått in flera beställningar till bland annat skolor och restauranger, säger Paul och Dan Johanson.

P77 är första uppdraget mellan Johanson Design och formgivaren Jonas Lindvall. Utgångspunkten var att skapa en lätt, bekväm, tålig och stapelbar karmstol till ett oslagbart pris.

Svensk möbeldesign erövrar världen

En mycket målmedveten satsning på modern, tidlös design med skandinaviska rena linjer har gjort Johanson Design till ett globalt, starkt varumärke.

Genom att knyta till sig några av Sveriges och Europas duktigaste formgivare har Johanson Design skapat en bred och stilren möbelkollektion som har fått arkitekter och inrednings experter världen över att vända blickarna mot Markaryd där Johanson Design huserar sedan det startades 1953.

I princip all tillverkning sker i Markaryd i en ny och modern produktionsanläggning. Det mesta av tillverkningen bygger på skickligt hantverkskunnande och traditionell möbeltillverkning. Ingen möbel lämnar lokalerna utan att personalen med sitt gedigna och mångåriga möbelkunnande sett till att kvaliteten ligger i absolut världsklass.

Johanson Design jobbar över hela världen och har de senaste fem åren exporterat möbler till hela 52 länder.