PA Resources AB

PA RESOURCES: SPLIT 1:3 AV PA RESOURCES AB AKTIER

Pressmeddelande   •   Okt 27, 2005 14:14 CEST

Du kan se hela pressmeddelandet inkl. bifogade filer här: http://www.ngnews.se/default.asp?lngeditid=41616

Bolagsstämmans beslut den 17 oktober 2005 om genomförande av sk split innebärande att aktiens nominella värde ändrades från 1 krona och 50 öre per aktie till 50 öre har registrerats hos Bolagsverket och kan nu genomföras i VPC-systemet. Sista dag för handel med en "osplitad aktie" är tisdagen den 1 november 2005 och första dag för handel med en "splitad aktie" är onsdagen den 2 november 2005. Spliten innebär att antalet aktier i PA Resources AB (publ) tredubblas och att antalet aktier därför uppgår till 128.114.004 st.

Stockholm 27 Oktober 2005
PA Resources AB (publ)
Ulrik Jansson, President&CEO

For ytterligere informasjon vennlig ta kontakt med:
Ulrik Jansson, President&CEO
E-mail: pa.resources@telia.com

eller Ole Wiborg, CFO Tel: +47 21567611
PA Resources AB
www.paresources.se

PA Resources är ett svenskt bolag som inriktat sin verksamhet på naturresursområdet inom olja/gas och mineraler. Koncernen har under senaste åren genomgått en omfattande omstrukturering där mineralverksamheten avskiljts som ett eget börsbolag och artfrämmande verksamheter avyttrats