PA Resources AB

PA RESOURCES: UPPDATERING ANGÅENDE FÖRVÄRV AV SAMTLIGA ANDELAR I OLJEFÄLTEN DIDON OCH ZARAT I TUNISIEN.

Pressmeddelande   •   Okt 31, 2005 16:19 CET

Du kan se hela pressmeddelandet inkl. bifogade filer här: http://www.ngnews.se/default.asp?lngeditid=41635

PA Resources förvärvade den 23 juni 2005 77,2 % i oljefältet Didon och 35% i undersökningsområdet Zarat i Tunisien varefter bolaget tillsammans med tidigare innehavda ägarandelar äger 100% i Didon och 45% i Zarat.

Förvärvet är beroende på myndigheternas tillstånd och det tunisiska parlamentet har under förra veckan vid sitt första sammanträde för säsongen godkänt den ansökan om förlängning av tiden för den andra undersökningsperioden på undersökningsområdet Zarat till den 30 juni 2006 som ingått som en del i tillståndsgivningen. Samtidigt har överlåtelsen av koncessionerna Didon och Zarat godkänts. Formellt kvarstår nu i tillståndsfrågan att besluten officiellt skall kungöras vilket förväntas ske under november månad 2005 varefter affären kan slutföras och operatörsskapet övergå till PA Resources AB.

Stockholm 31 Oktober 2005
PA Resources AB (publ)
Ulrik Jansson, President&CEO

For ytterligere informasjon vennlig ta kontakt med:
Ulrik Jansson, President&CEO
E-mail: pa.resources@telia.com

eller Ole Wiborg, CFO Tel: +47 21567611
PA Resources AB
www.paresources.se

PA Resources är ett svenskt bolag som inriktat sin verksamhet på naturresursområdet inom olja/gas och mineraler. Koncernen har under senaste åren genomgått en omfattande omstrukturering där mineralverksamheten avskiljts som ett eget börsbolag och artfrämmande verksamheter avyttrats