Universal Music Sweden

På onsdag nästa vecka släpper Dirty Loops sin debutplatta "Loopified"

Pressmeddelande   •   Maj 13, 2014 13:40 CEST

De har Stevie Wonder, Quincy Jones och Avicii bland sin snabbt växande skara beundrare. De har gjort bejublade covers av bl a Lady Gagas ”Just Dance” och Justin Biebers ”Baby”. Och de har nyss kommit hem från en galen turné i Japan, där första egna singeln ”Hit Me” gått in på Top 10.

Nästa vecka (21/5) släpper Stockholmsbandet Dirty Loops sin efterlängtade debutplatta ”Loopified”, som förutom några väl valda covers, däribland Avciis ”Wake Up”, är breddfylld av moderna, smittsamma, efterhängsna popmelodier, vilka även rymmer klassiska inslag och jazz. Det finns de som säger att Dirty Loops är det största som hänt svensk populärmusik sedan ett visst band på A tog en hel värld med stormsteg. Och det var 40 år sedan.