Svensk Musik och Teater

På Sädesmagasinet, Elfviks Gård, Lidingö.

Pressmeddelande   •   Jul 31, 2019 11:29 CEST

På Sädesmagasinet, Elfviks Gård, Lidingö.

Nu är ytterligare två program bokade och de är riktigt bra. 21 augusti och 2 oktober.

The Ultimate Tour

Erik Winqvist, Simon Forsman och Tobias Grenholm

Onsdagen den 21 augusti klockan 19.00. 190 kr.

-Bjud på det bästa från dina föreställningar! sa en arrangör.

-Bra idé!, men budskapet? sa jag.Då kom jag på att låtarna ska stå för sig själva, de har sådan härlig styrka när de lyser. I mellantexterna ska jag berätta om en framtid där vi hittat den smörjolja som kan skapa ”det goda samhället”.

-Spännande! sa arrangören.

Det är låtar av Laleh, Håkan Hellström, Olle Ljungström, Erik Winqvist, Vladimir Vysotskij, Jaques Brel, Ted och Kenneth Gärdestad och kanske något av Evert Taube, Carl Michael Bellman, Olle Adolphson, Cornelis Vreeswijk, Ruben Nilsson, Lars Forsell. Ja, alla hinns inte med, men det bästa!

Anja Bigrell

Onsdagen den 2 oktober. Klockan 19.00. 190 kronor.

Fascinerande sångerska som går från klarhet till klarhet.

Hennes senaste album gör succé!!

Anja Bigrell har varit aktiv i Sveriges indiescen sedan början av 2000-talet med den feministiska hårdpopduon Montys Loco och som soloartist. Hon har medverkat på album med bland andra Oskar Schönning, Karl Jonas Winqvist Hope Singers, Mariam the believer, Fredrik Norbergs Bergen och Emil Jensen (och genom åren körat med bland andra Ane Brun, Nina Kinert, Ed Harcourt, Lena Willemark, Thomas Andersson Wij, Deportees, Siri Karlsson, The Tiny). Hon har även turnerat med barnrockfavoriterna Bröderna Lindgren sedan 2011.

Det nya albumet på svenska är producerat med Daniel Bengtson i Studio Rymden och är tio punkiga betraktelser med stor kärlek till Juliana Hatfield och Elliot Smith. Temat är tveksamma överlevnadsstrategier, att vara tjockast på jazzbaletten, leva i kaos och söka gemenskap.

Sädesmagasinet på Elfviks Gård, LidingöInne i magasinet brukar det vara trångt och trevligt, publiken sitter nära artisterna. Oftast blir publiken både överväldigad och förvånad.

Boka på www.biljettmonster.se eller skicka epost till boka@winkir.se
Aktuell information på www.sädesmagasinet.nu

Kontakt: Erik Winqvist, Svensk Musik och Teater AB. erik@wikir.se . Telefon: 0708 77 66 67. www.musikochteater.se

Teater är omvälvande