Babyshop.com

På seglats med Petit Bateau! | Babyshop.se

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2011 14:15 CET

Våren är här! Det märks tydligt på den marininspirerade vår- och sommarkollektionen från Petit Bateau som nyss seglat in på Babyshops lagerhyllor.

Marinblått, vitt och härliga rosa toner präglar tydligt Petit Bateau´s barnkläder denna säsong. Blå- och vitrandiga bermudashorts, marinblå t-shirt med ett sött ankare, randig huvtröja och superfina klänningar är bara några exempel på vad du kan komma över bland vårens kollektionsplagg. Med dessa underbara kläder på barnen kan ingen undgå att få vårkänslor och längta lite extra efter hav, strand och semester. De flesta klädplaggen finns i storlekar från 2 år upp till 8 år.

Som alltid erbjuder Petit Bateau även sina klassiska basvaror med bodys, t-shirts och linnen som bildar en bra och mjuk bomullsgrund i garderoben. Där börjar storlekarna redan från nyfödd.

En matchning av bas och kollektion känns helt rätt för det klassiskt trendiga barnet i vår och sommar!

Om Petit Bateau

Formulärets överkant

Petit Bateau skapades redan 1893 av Pierre Valton och var det företag som var först med att tillverka underkläder i bomull. 1920 var Petite Bateau ett väl etablerat varumärke och har allt sedan dess vunnit priser och erkännande för sitt innovativa sätt att skapa mode. Petit Bateau gör helt enkelt underbara barnkläder som håller genom alla tider.

Formulärets överkant

Om Babyshop

Babyshop.se är en av Sveriges ledande butiker för barnkläder, barnvagnar, leksaker och skötväskor. Hos Babyshop.se finns varumärken som Molo, Nova Star och Skip Hop. Idag har familjeföretaget kunder i över 20 länder och har snabbt blivit en stark aktör när det kommer till designade barnkläder.