Rays Office

På söndag avgörs Premier League

Pressmeddelande   •   Maj 11, 2012 11:48 CEST

Nu i helgen, den 13 maj så kommer Premier League att avgöras. Dessutom får vi se hela 10 matcher från Premier League på Stryktipset.

Manchester United och Machester City har båda 86 poäng. City ligger dock före med hjälp av bättre målskillad. City har 8 mål bättre målskillnad. Jämnare kan det alltså inte bli.

Hur ska då Manchester United klara detta? Det blir svårt... City möter QPR hemma. United möter Sunderland borta. Att City kommer att vinna över QPR kan nog de flesta vara överrens om vilket innebär att City tar hem 3 nya poäng. Kanske att dom vinner med 2-0. Det innebär då att United måste vinna borta över Sunderland med 10 måls målskillnad. Tyvärr kan ingen på allvar tro att det kommer att inträffa.

Det var inte många veckor sedan City ansågs utspelade då de låg hela 8 poäng bakom United. Men idag är det tvärtom - City kommer med största sannolikhet att ta hem ligan - Premier League.

Snacka om att det kommer bli en drömhelt för oss som gillar Premier League och Stryktipset. Ligan ska avgöras i siste omgången och på kupongen ser vi hela 10 matcher från Premier League! En normal vecka så får man vara glad för 3-4 matcher från Permier League.

Missa alltså inte helgens drömomgång av Stryktipset!

Rays Office är ett utvecklingsbolag som jobbar med programmering och utveckling till webben, iPhone och Windows Phone 7.