Printa Information i Helsingborg AB

På spaning i det ljuva livet

Pressmeddelande   •   Okt 31, 2005 08:40 CET

- TRENDEN BLAND PROGRAMLEDARE i tv är att vara sig själva utan att följa ett manus. Det säger Emma Andersson i en exklusiv intervju med Printa Press. Emma är just nu högaktuell med sitt tv-program Dolce Vita. Varje torsdagskväll bjuder Emma in tv-tittare till en värld full av glitter och glamour.

Emma Andersson är Ängelholmstjejen som 2001 blev känd för hela svenska folket då hon var med i Expedition Robinson. Det har gått fyra år och Robinson-Emma har nu blivit Dolce Vita-Emma.
– Visst är det betydligt roligare att följa med kända personer när de äter middag med vännerna än att se dem sitta uppradade i en studiosoffa, säger Emma. Jag tror att vi kommer få se mer "realityprogram" i tv framöver. Tv-program ska vara lättsamma och vardagliga, jag vill att det ska kännas som att träffa en kompis när man ser mig flaxa runt i rutan, säger Emma till Printa Press.

På frågan om Emmas ljuva liv finns i London, Stockholm eller Ängelholm svarar hon att det är balansen mellan de olika platserna som ger det ljuva livet.
- Man överlever inte på kaviar och champagne. Man måste hålla fast fötterna på jorden också!

I början av oktober vann Emma Andersson Guldkärnan för bästa personlighet. Guldkärnan delas årligen ut av Marknadsföreningen i Helsingborg och i år var det pr-byrån Printa som höll i pr-arbetet. Läs mer om detta i artikeln "Guldord från Printa".
Foto: Martin Petersson/Kanal5

www.printa.se