Kulturdirekt

På Strand!

Pressmeddelande   •   Mar 29, 2012 10:15 CEST

Ny spännande vecka på Strand! Nervous Nellie i idag i Franska Öppna, Frank Zappa på skiva i Bar Brooklyn, HP Lovecraftquiz, Mums Mums och Fatima möter så vill vi särskilt tipsa om:

Roskilde Road Trips stora gratisfest i Klubben på lördag (31/3) - Jonathan Johansson, Icona Pop & Helsinki Poetry spelar live och Miriam Pemberton  & Daniel Bech lirar skivor. Klockan 19.00 slår vi upp dörrarna & släpper in de lyckliga som hämtat ett armband under något av Roskildegängets alla happenings under veckan. Kl. 20.00 kör vi helt vanligt kösystem. Fri entré som sagt, 18 år, 19 - 03.

Earth Hour kommer uppmärksammas i Bar Brooklyn & Franska Öppna mellan kl. 20.00 och 21.00.

Veckans bokningsnyheter:

Nomads + Royal Bath (US) på WWDIS 4/5 - inget förköp, inga ursäkter!
Celebert besök i dj-båset 21/4 då Chris Geddes från Belle & Sebastian gästar Modern Lovers.
Ny klubb: Punky Reaggae Party premiär  11/5 i Klubben. Gästlistan på scenen är lika lång som bred, men våra hjärtan klappar lite extra för Trojan Soundsystem, Love Antell, KSMB och Perssons Pack! Inspirationen är London 1977, då reggaegängen & punkarna hängde på samma klubbar.

Som vanligt: kolla gärna nedan för utförlig information! Väl mött,

Conny & Strand

info@hornstullstrand.se
Kontoret 08-669 47 80

Om Kulturdirekt
Kulturdirekt samlar Stockholms fria kulturliv på webben och i Kulturhuset vid Sergels torg. Som medlemsförening är vårt primära syfte är att underlätta mötet mellan Stockholms läns kulturarrangörer och kulturkonsumenter. Vi är det fria kulturlivets demokratiska plattform där alla medlemmar, på lika villkor, ska ha möjlighet att exponeras i ett relevant och kvalitativt forum.