FORM/DESIGN CENTER

PÅ VÄG

Pressmeddelande   •   Mar 12, 2012 11:43 CET

10 mars – 15 april 2012

Nu är de PÅ VÄG, årets spännande nyheter från Stockholm Furniture Fair! Upplev ett urval av möbler, textiler, läder och golv på Form/Design Center. Ta del av personliga tankar och reflektioner av designers, journalister och andra.

Medverkande företag:
Almedahls, Blå Station, Bogesunds, Bolon, Byarums Bruk, Elmo, Glimakra, Iform, Karl Andersson & Söner, Kvadrat, Ljungbergs, Nola, Sandberg, Skandiform, Svenskt Tenn, Svensson Markspelle, Swedese och Väveriet.

Form/Design Center är en dynamisk och välbesökt mötesplats för form, design och arkitektur. Här hittar du mycket av det bästa och senaste inom svensk design. Här visas årligen ett tjugotal utställningar om industridesign, konsthantverk, möbel- och textildesign, arkitektur och stadsutveckling, mode, grafisk formgivning och illustration. Form/Design Center arrangerar även föreläsningar och debatter och är en arena för möten och utbyten mellan formgivare, allmänhet, forskning och näringsliv.