Nordea Bank AB

Påminnelse: Nordeas resultat för andra kvartalet 2009 presenteras tisdagen den 21 juli 2009

Pressmeddelande   •   Jul 16, 2009 10:06 CEST

Pressmeddelandet publiceras cirka kl. 08.00.

Press- och analytikerkonferens
Tid: 10.00
Plats: Smålandsgatan 17, Stockholm

Vd och koncernchef Christian Clausen presenterar resultatet och svarar på frågor. Group CFO Fredrik Rystedt och Group CRO Carl-Johan Granvik deltar i frågestunden. Presskonferensen hålls på engelska och kan följas i realtid på www.nordea.com, där även presentationsmaterialet kommer att finnas tillgängligt.

Internationell telefonkonferens för analytiker
Tid: 14.00
För att delta: ring +44 (0) 203 037 9110 senast tio minuter innan (13.50).

Christian Clausen, vd och koncernchef, Fredrik Rystedt, Group CFO, Carl-Johan Granvik, Group CRO, och Johan Ekwall, chef för Investor Relations, deltar. Efter några korta presentationer från ledningen följer en mer detaljerad frågestund.

Telefonkonferensen kan följas i realtid på www.nordea.com. Därefter läggs en indexerad uppspelning ut på hemsidan. Det går också att höra en uppspelning till och med den 28 juli på tel +44 (0) 208 196 1998, kod 3300223#.

Presentation för analytiker och investerare i London den 22 juli
Tid: 08.00 lokal tid
Plats: Radisson Edwardian Mayfair Hotel, Stratton Street, London W1J 8LG

Fredrik Rystedt, Group CFO, Carl-Johan Granvik, Group CRO, och Johan Ekwall, chef för Investor Relations, närvarar. Presentationen inklusive frågestund börjar kl 08.00 och väntas pågå cirka en timme. En kontinental frukost serveras från kl 07.30.

För att delta, kontakta Sharon McClafferty, tel +44 20 7905 5662 e-post sharon.mcclafferty@abgsc.com.

För ytterligare information:
Ragnar Roos, pressansvarig Sverige, 08 614 84 83