Naturvetarna

Påminnelse: Pressinbjudan: Lars Leijonborg om regeringens strategi för forskningsintensiva företag

Pressmeddelande   •   Nov 22, 2006 13:36 CET

Påminnelse 2006-11-22

Pressinbjudan från Naturvetareförbundet 2006-11-15

Lars Leijonborg om regeringens strategi för forskningsintensiva företag

Pressen inbjuds att närvara när Sveriges nya forskningsminister Lars Leijonborg talar på Naturvetareförbundets kongress den 24 november.

Under ett seminarium om forskningsintensiva verksamheters betydelse för Sverige, ska forskningsministern presentera regeringens forskningspolitik och strategi för att öka de forskningsintensiva branschernas konkurrenskraft. Frågorna kommer även att diskuteras tillsammans med Skogsindustriernas forskningsdirektör Greta Fossum och Naturvetareförbundets direktör Jörgen Ohlsson.

Den svenska skogsbiotekniksektorn är en fantastisk framgångssaga, med unik kompetens och världsledande företag. Greta Fossum kommer att beskriva vilken roll skogsbiotekniken har för Sverige idag och vilka möjligheter den skapar för framtiden.

Tid: Fredagen den 24 november kl 10.45 – 12.25

Plats: Quality hotel Globe, Arenaslingan 7, Johanneshov

10.45 Inledning, Naturvetareförbundets ordförande Göran Bengtsson

10.50 Regeringens forskningspolitik och strategi för att öka de forsknings- och utvecklingsintensiva branschernas konkurrenskraft, forskningsminister Lars Leijonborg