Fred & Consulting

Påminnelse PRESSINBJUDAN till premiären av Glasklar Humor i Malmö fredag 12/2

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2010 12:06 CET

Imorgon fredag 12/2 är det premiär av Glasklar Humor i Malmö på Glasklart i Dockan. Påminner om att press är välkomna. Möjlighet till intervjuer innan och efter showen.

Uppträder gör Paul Tilly (ICA-reklamen, PippiRull P3), Al Pitcher (Robins), Hasse Brontén (Parlamentet, Cirkus Möller) och Martin Lagos (Sthlm Live, Comedy Fight Club TV3). "Zlatan" har lovat att komma förbi för att svara på lite frågor.

Showen börjar cirka klockan 20.30 och beräknas hålla på i två timmar inklusive paus.

Varmt välkommen till en helkväll på Glasklar Humor.

PRESSMEDELANDE från Bokastandup.se

Skådespelaren och komikern Paul Tilly drar igång ett nytt nöjeskoncept på Glasklart i Malmö med Standup Comedy och nattklubb en gång i månaden.

Paul Tilly är kanske mest känd som den vilsne Ulf i ICA-reklamerna. Mindre känt är att Paul sedan ett år tillbaka framgångsrikt börjat en karriär inom Standup Comedy. I samband med att Paul nyligen flyttat till Malmö drar han och nöjeskrögaren Bengt Hansson igång ett nytt nöjeskoncept på Restaurang Glasklart i Dockan med Standup Comedy och efterföljande nattklubb. Med på tåget är Pauls agentur Bokastandup.se med gänget som ligger bakom bland annat Stockholm Live på SVT som blev startskottet till den stora standup-våg som drabbat Sverige.

- Det känns superkul att komma hem till Skåne igen och få möjlighet till att dra igång Glasklar Humor säger Paul Tilly.

Även om det redan finns några standup-klubbar i Malmö, som t. Ex. MACK och Oslipat, menar Paul att detta kommer att bli något nytt. Förutom att ha en nattklubb efter showen kommer det att finnas möjlighet att äta middag på Glasklart innan showen drar igång, liksom att ett litet antal exklusiva VIP-bord kommer att säljas.

- Vi satsar helt enkelt på att göra en helkväll för publiken som förhoppningsvis inte kryper hem förrän vi stänger skrattar Paul.

Glasklar Humor bjuder på en mix av både unga, heta liksom kända och väletablerade standup-komiker. Under säsongen uppträder bland andra Felix Herngren, Jakob Öqvist, Marika Carlsson, Kodjo Akolor, Kristoffer Appelquist, Cilla Domstad, Mårten Andersson och den Nya Zeeländske komikern Al Pitcher.
Bengt Hansson, som är en av ägarna till Restaurang Glasklart, säger att det är ett väldigt fräscht och kul koncept samt att det känns spännande att öka utbudet och erbjuda ett nytt hett nöjeskoncept för en bredare publik.

Utöver showen finnas det möjlighet att äta middag på Glasklart. Buffé med 2 glas vin/öl alternativt alkoholfritt, dessert samt kaffe kostar 495 kr. Show och nattklubb ingår i priset.

Premiär för Glasklar Humor är den 12 februari då bland andra Jakob Öqvist och den internationellt prisbelönte komikern Al Pitcher uppträder.

Biljetter finns att köpa på Ticnet, i dörren eller via förhandsbokning på tel: 040 - 661 00 20.
Schema och mer information kommer att finnas från den 22 januari på http://www.glasklarhumor.se.

För bilder, intervjuer med komiker samt pressinbjudan kontakta:
Fredrik Jonsson, projektledare. Tel: 073-510 60 22 E-mail: fredrik@fredandconsulting.se
Bengt Hansson, ägare av Glasklart. Tel: 0705-734 666 E-mail: bengt@glasklart.eu

Tider:
Matgäster från kl. 19.00
Standup och bargäster från kl. 20.00
Humorshow ca 20.30-22.30
Nattklubb: entré från 22.30-03.00
Företagsbokningar görs på tel: 040 - 661 00 20 eller via comedy@glasklart.eu

Adress:
Glasklart
Dockplatsen 1,
211 19 Malmö

Bokastandup.se (http://www.bokastandup.se) är en Sveriges största förmedlingar av standup comedy. Bokastandup.se är en del av Biljoner Entertainment som även bedriver managment för komiker, kurser i standup comedy och ett antal standup-klubbar och turnéer. Exempel http://www.stockholmlive.se.