Orionteatern AB

Påsk på Orionteatern – drömmer du om att bli cirkusartist?

Pressmeddelande   •   Mar 29, 2012 16:07 CEST

Testa att vara cirkusartist för en dag – var med på påsklovsworkshop i cirkuskonster. Vi lär ut baskunskaper i olika klassiska cirkusgrenar. Onsdag 11 april – fredag 13 april kl 13.00.

På Orionteatern spelas under våren familjeföreställningen Cirkus Orion. På scen står hästar, hundar och artister. Under påsklovet öppnar vi dörrarna på dagtid för vår klassiska cirkusworkshop. Familjen Berdino håller i workshopen och du ha möjlighet att testa på cirkuslivet för en dag.

Drömmer du om att bli cirkusartist är det ett perfekt tillfälle att testa på olika specialiteter så som Hula hop, akrobatik, jonglering och lindans.

Familjen Berdino, cirkusfamilj i femte generationen guidar er genom i cirkuskunskaperna. De är riktiga proffs som vanligtvis vinner priser i Monaco, turnerar i hela världen och medverkar i Cirkus Orion på Orionteatern när de är i Stockholm.

I samarbete med Berdino från Cirkus Arena i Danmark genomförs dessa workshops. Orionteatern vill med detta skapa ett möte med barnen och låta de ha möjlighet att få testa på cirkusyrket på riktigt.

Om familjen Berdino
Workshopsledarna under dagen är Suzanne, Oliver, Charmaine och Stephanie.

Suzanne Berdino, häst och hundtränare, ryttare, frihetsdressör, född i cirkusfanilj i fjärde generationen, Cirkus Arena, Cirkus Ahoy, Holland. Har på Orionteatern medverkat i 6 MIMARE 6 LEVANDE HÄSTAR och 6 MIMARE 6 VITA HÄSTAR.

Oliver Berdino, jonglör, akrobat på hästrygg, född i cirkusfamilj i femte generationen, Cirkus Arena, Cirkus Skratt.

Charmaine Berdino, ryttare, hula hop-artist, född i cirkusfamilj i femte generationen, Cirkus Arena, Cirkus Skratt.

Stephanie Berdino, ryttare, hula hop-artist, född i cirkusfamilj i femte generationen, Cirkus Arena, Cirkus Skratt.

Praktisk info

Workshopen är på basnivå för barn från 7 år och uppåt.
Pris  100 kr/barn. Vuxna följer med gratis.
Köp biljetter www.orionteatern.se
Datum och tid 11, 12 och 13 april kl 13. Workshopen pågår i ca 2 timmar.
Tider för Cirkus Orion på påsklovet 11, 12 och 13 april kl 18. Föreställningen är 1 timme lång.

Isabella Roos, producent
isabella@orionteatern.se, 0735-203 780

Om Orionteatern
Orionteatern bedriver sin verksamhet i en stor f.d. mekanisk verkstad på Katarina Bangata 77 på Södermalm i Stockholm. Ett unikt teaterrum som med sina öppna ytor erbjuder en plats för konstnärliga experiment och samarbeten som ofta inte ryms på de traditionella teatrarna. Lars Rudolfsson är både grundare till teatern och konstnärlig ledare.