People Can Fly

Pablo Figueroa har skrivit manageravtal med People Can Fly AB

Pressmeddelande   •   Nov 30, 2010 16:06 CET

Pablo Figueroa har skrivit manageravtal med People Can Fly AB

Pablo Figueroa, professionell tennisspelare, har valt People Can Fly AB som managerfirma. Ett kontrakt har skrivits och träder i kraft med omedelbar verkan.

Pablo Figueroa är enligt många tennisbedömare en spelare med stor potential och som kan avancera snabbt på ATP-rankingen. Han har under de senaste åren spelat ligatennis i Europa för att finansiera sin tennissatsning. Under nästa år kommer satsningen att intensifieras. I år vann Pablo Sommartouren Masters och var i kvalfinal i ATP-turneringen Skistar Swedish Open. Förra året vann han en av de svenska Futuretävlingarna. ”Samarbetet med People Can Fly gör att jag får hjälp med sponsorer vilket krävs för den offensiva satsningen jag gör” säger Pablo.

People Can Fly är ett nystartat managementföretag. Företaget hjälper idrottsstjärnor med sponsorkontrakt, PR och kontraktsförhandling. People Can Fly drivs av Pehr Dunger och Andreas Lagercrantz som båda har lång erfarenhet av idrott och affärsverksamhet. People Can Flys målsättning är att för idrottsutövare skapa långsiktiga samarbeten med partners och underlätta för klienterna att fokusera på sin idrott. People Can Fly arbetar främst med idrottsutövare inom tennis, golf och bandy.

För frågor kontakta:

Pehr Dunger