Acer Sverige

Packard Bell lanserar marknadens tunnaste allt-i-ett-PC

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2011 08:50 CET

Packard Bell lanserar nu en ny generation av PB OneTwo, som är en allt-i-ett-PC. Den nya modellen är 65 procent tunnare än sin föregångare och kommer i en stilfull design som passar in i ett modernt hem. Samtidigt är den en av de kraftfullaste allt-i-ett-datorerna på marknaden och tillgodoser hela familjens behov i en och samma enhet.

PB OneTwo liknar en smart plattskärm – och kan vinklas efter önskemål – men den är mycket mer än så! PB OneTwo är en integrerad biograf, en digital-TV, ett ljudsystem, ett fotogalleri, en monitor, en DVD-spelare/-inspelare och mycket mer. Allt komprimerat i en stilfull design som i det ena ögonblicket kan användas som monitor på skrivbordet och i nästa ögonblick bäras in i vardagsrummet och användas som TV.

Förutom att förse hemmet med stilfull design har PB OneTwo även försetts med en intuitiv pekskärm som låter användaren scrolla, bläddra och zooma med hjälp av fingerspetsarna. Packard Bell TouchPortal gör det möjligt för användaren att dra och släppa sina favoritprogram och arrangera sekvenser enligt eget önskemål. TouchBrowser öppnar snabbt webbläsaren, och TouchFriends ansluter med ett enkelt tryck användaren till sociala medier, såsom Facebook, Flickr eller YouTube. TouchMemo tillsammans med en tid- och väder-widget ger en snabb åtkomst till viktig information. Musik, foton och video hanteras också via pekoptimerade appar, som ger användaren möjlighet att kontrollera och njuta av sina favoritmedier. PB OneTwo kan även fås utan pekskärm.

PB OneTwo har flera möjligheter för anslutning till externa enheter, inklusive 4 USB 2.0 portar, 2 USB 3.0 portar för extra snabb dataöverföring, en 5-i-1 kortläsare, HDMI ®-in, in- och utgångar för ljud, vilket möjliggör enkel anslutning till digitalkamera, pekdator, mobiltelefon, extern hårddisk, mm.

Kraften i PB OneTwo levereras av andra generationens Intel ® Core™-processor, vilket innebär att användaren utan problem kan spela upp Blu-Ray-filmer och spela de mest krävande spelen. Grafiken leveras av NVIDIA ®, AMD eller Intel ®, som stöder en Full HD 16:9-skärm (1920x1080 upplösning), och som finns i storlekarna 21,5 eller 23 tum. Ljudet levereras via 5,1 Creative ® THX ® TruStudio PC ™, och som med två x 2,5 Watts högtalare ger användaren en surroundljudsupplevelse.

Pris och tillgänglighet:

PB OneTwo finns ute i handeln under december månad. Cirkapris 5 999 kronor

För mer information, bilder, produktutlån:

Andreas Bergsman, CED Kommunikation

andreas@cedkommunikation.se

Om Packard Bell

Packard Bell banade väg för användningen av datorer i hemmet genom att förädla ett professionellt arbetsredskap till en användarvänlig, oumbärlig enhet till dagens moderna hem. Det som kännetecknar Packard Bells produkter är stilfulla produkter med smarta funktioner, och som är tillgängligt för alla. År 2008 köptes Packard Bell upp av Taiwanbaserade Acer Inc. och dessa utgör idag tillsammans världens näst största datorföretag. Acergruppen och Packard Bell eftersträvar att producera miljövänliga produkter och att etablera en grön leveranskedja genom samarbete med leverantörer. För mer information: www.packardbell.se