Acer Sverige

Packard Bell Presenterar EasyNote Vseries - Prestanda och design för trendmedvetna användare

Pressmeddelande   •   Maj 03, 2012 12:42 CEST

De bärbara datorerna i nya EasyNote Vseries har ett kännetecknade bambumönstrat chassi och är en unik kombination av design, användarvänlighet, prestanda och attraktivt pris.

– Det finns en växande efterfrågan på bärbara datorer som kan erbjuda kraft och prestanda till ett överkomligt pris, och som samtidigt begåvats med ett stilfull yttre – och det är precis vad EasyNote Vseries handlar om. Den är konstruerad för en daglig underhållning, är lättanvänd och har en tidlös design, säger Luca Rossi, EMEA-chef Consumer Division Acer Group.

Utformningen av Vseries har inspirerats av naturen, och finns tillgänglig i färgerna röd granat, månstensvit samt ebenholtssvart, kompletterat med ett förfinat bambumönster på både insida och utsida.

Datorerna erbjuder inte bara prestanda – de är även användarvänliga. Den stora pekplattan stöder flera olika rörelsemönster och ”one-click hot keys” som ger en direkt access till ofta använda funktioner, såsom backup, spela upp, stoppa… etc.

Sociala media är viktigt för dagens användare, och med ett enda knapptryck ansluts du Twitter, Facebook, YouTube och Flickr. För kreativitet finns en fullversion av Adobe Photoshop Elements förinstallerat.

Nya Packard Bell EasyNote Vseries alla multimedia-funktioner som kan förväntas utan att kompromissa med prestanda. Den inbyggda mikrofonen och webbkameran ger möjlighet till videosamtal och till att spela in video i HD, och i och med att datorerna är utrustade med tredje generationens Intel Core processor och NVIDIA-grafik, kan användaren utan problem spela krävande 3D-spel.

Packard Bell EasyNote Vseries kommer i storlekarna 15,6- samt 17,3 tum och är tillgängliga under maj månad.

Bilder: http://www.acerbilder.com/www/?page=images&lng=en&cf=1%2E+Notebook%5CPackard+Bell+Easy+Note

CED Kommunikation
För mer information och testprodukter

vänligen kontakta:

Andreas Bergsman