Aggressive Development AB

Paddling börjar säljas digitalt på webben, i iPhone, iPad och Android

Pressmeddelande   •   Mar 14, 2012 18:41 CET

Go Outside Media Sweden AB och Aggressive Development AB skriver avtal om digital publicering, försäljning och distribution av tidskrifter och magasin. Genom tidningsaffären Qiozk finns Paddling till försäljning i iPhone och iPad samt på webben för nedladdning till Mac, Windows och Android.

"Paddling är den ledande tidningen i Sverige för alla som älskar att paddla kajak eller öppen kanot. Våra reportage ger dig inspiration för att själv upptäcka naturen från kajaken och uppleva friheten på havet. Vi skriver om allt från adrenalinpumpande forsäventyr och stenhårda kanotmaratonlopp till det lugn och den harmoni som man kan finna när man ljudlöst glider fram i morgondimman över en spegelblank skogstjärn. Innehåll Tidningen Paddling utkommer sju gånger per år och innehåller inspiration, teknik- och träningstips, intervjuer, produkttester, resereportage och nyheter från paddlingsvärlden. Varje nummer innehåller dessutom minst ett kajaktest. Bland våra medarbetare återfinns Sveriges främsta experter inom områden som havspaddling, forspaddling, motion, säkerhet, och teknik."

"Vi är mycket glada att Paddling vill vara med i Qiozk-familjen" säger Olof Thorén, en av Aggressive Developments grundare.

Om Qiozk

Qiozk är en digital tidningsaffär för tidskrifter och magasin. Appen Qiozk finns till iPod, iPhone och iPad. Ladda ner appen från http://www.qiozk.com/paper/paddling

Tidningsförlag kan enkelt gå med i Qiozk och erbjuda tidningar till digital försäljning i iPhone och iPad samt på webben för nedladdning till Mac, Windows och Android. På bara några dagar kan förlagets titlar och arkiv finnas till försäljning. Anmäl intresse på http://www.qiozk.com/publisher/

Aggressive Development utvecklar mobila applikation på den svenska och internationella marknaden. Vi gör både egna små mästerverk och hjälper andra att förverkliga sina appidéer. Vårt mest sålda program Tagut som hittar närmaste bankomat i hela Sverige har sålts till över 10 000 iPhone-användare. Aggressive Development grundades i februari 2009 av Olof Thorén och Klas Petersson.