Notified

Pär Lagerström ny vd för snabbväxande Notified

Pressmeddelande   •   Jan 15, 2016 12:00 CET

Pär Lagerström, tidigare Nordenchef på Mynewsdesk, blir ny vd för snabbväxande mediebevakningsföretaget Notified. Notified, som är marknadsledande i Norden på bevakning och analys av sociala medier, har haft en stark tillväxt de senaste åren. Pär Lagerströms uppdrag blir nu att öka tillväxttakten ytterligare.

Notified, som grundades 2010, har en egenutvecklad webbtjänst för professionell bevakning av sociala medier. Bolaget, som vid senaste bokslutet omsatte 16,7 miljoner kronor, har visat stor tillväxt varje år utan tillskott av externt kapital. Under 2015 uppmärksammade Dagens Industri Notified som ett av Sveriges snabbast växande företag och bolaget tilldelades Gasellpriset.

Pär Lagerström, som varit med att bygga upp det expansiva PR-bolaget Mynewsdesk från 30 till 150 anställda, får nu en liknande uppgift på Notified.

-Pärs erfarenheter av att växa bolag och att leda människor passar Notifieds nuvarande situation perfekt, säger Kristopher Stenkula, grundare och tidigare vd på Notified. Vi är väldigt glada över att han valt att börja hos oss, för vi har nu nått en nivå där vi behöver en vd som har erfarenhet av snabbväxande bolag och som kan ta Notified till nästa nivå. Där passar Pär perfekt!

Pär Lagerström arbetade på Mynewsdesk i sex år, först som Sverigechef och sedan som Nordenchef. Vid sidan av detta är han också engagerad som fotbollstränare. Han var tidigare huvudtränare för Hammarbys lag i Damallsvenskan och kommer nu att vikariera som landslagstränare för F17 och F18.

-Jag ser verkligen fram emot att få börja på Notified, säger Pär Lagerström, ny vd på Notified. Bolaget är i en spännande fas och jag ser stor potential till ytterligare tillväxt, både i Sverige och internationellt. Vi ser tydligt att våra tjänster för mer professionella stödverktyg för satsningar i sociala medier blir allt mer efterfrågade.

Förutom att växa kraftigt på kundsidan har Notified även gjort en hel del uppdateringar i sin plattform under 2015. För att hjälpa kunderna att få bättre insikt från sina satsningar lanserades analysmoduler för Instagram och Twitter. En ny mobilapp för både Iphone och Android gör det enklare än någonsin att hålla sig uppdaterad om viktiga nyheter som påverkar verksamheten.

Notified lanserade även en helt ny plattform som heter Sparkle. Tjänsten, som hjälper kunderna att använda innehåll skapat i sociala medier i sin egen marknadsföring i sociala medier, säljs både som en tilläggstjänst till Notified och helt separat.

Nuvarande vd och grundare Kristopher Stenkula blir kvar i bolaget och kommer huvudsakligen att arbeta med affärsutveckling. Han kommer också att ha en aktiv styrelseroll och förbli ägare.

Mer information lämnas av

Pär Lagerström, vd Notified, tel 0760 42 65 65

Kristopher Stenkula, grundare Notified, tel 070 497 80 83

Notified är en Nordisk aktör inom heltäckande omvärldsbevakning. Genom att bevaka både redaktionella och sociala medier såsom Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, bloggar och forum ger vi våra kunder en komplett bild av deras intresseområden. Notified har kontor i Malmö och Stockholm. Bland våra kunder finns både statliga myndigheter och organisationer, industrikoncerner, intresseorganisationer och småföretag.