Smyckorama

Pärla! i Göteborg 23-25 maj

Pressmeddelande   •   Maj 21, 2014 00:52 CEST

För andra året i rad arrangerar Linda Gustafsson konferensen Pärla! i Göteborg och skapar genom den en mötesplats för pärlkreatörer i hela Sverige.

Målet med konferensen är att skapa en god social gemenskap fylld med kreativa utbyten, tävlingar och glädje. Det spelar ingen roll om du är nybörjare eller har skapat med pärlor länge, om du pärlar på hobbybasis eller professionellt - alla är välkomna. Under Pärla! finns det möjlighet att bo på hotellet, men också att komma som daggäst över en eller flera dagar. Allt för att så många som möjligt ska kunna delta.

Från fredag till söndag finns flera inom pärlbranschen välkända butiker på plats för att stilla den köpsugnes lustar och under lördagen den 24 maj öppnar Pärla! även upp för besökare som ej deltar vid konferensen att komma och botanisera bland butikernas sortiment.

Idén om en pärlkonferens i Göteborg föddes ur den abstinens Linda Gustafsson, smyckesdesigner, kände efter de liknande träffar hon tidigare varit på. Hon saknade den gemenskap hon upplevt vid sitt deltagande på större pärlträffar, kreativiteten, inspirationen, umgänget... Sagt och gjort! 2013 höll hon den första större pärlkonferensen i Göteborg och nu håller hon snart den andra i ordningen. Linda hoppas att årets Pärla! blir lika bra som förra årets, då hon fick mycket goda vitsord från deltagarna - vissa menade till och med att det var den bästa pärlkonferensen de varit på.

Vad: Konferens för pärlkreatörer.
När
: 23-25 maj 2014.
Öppet hus för ej deltagare: 24/5 kl 10-17.
Var: Scandic Backadal, Bäckebolsvägen, 422 53 Hisings Backa, Göteborg.

Pärla! drivs som ett projekt utan vinstintresse inom enskild firma Smyckorama.

Kontakt:
Mail: info@parlagbg.se