Paf

Paf provlanserar skraplotter på TUIfly Nordics flyg

Pressmeddelande   •   Apr 16, 2009 10:00 CEST

Anders Wiklund. FOTO: Paf

För att skapa nya intäktskällor har flygbolaget TUIfly Nordic valt Pafs skraplottskoncept Scratchorama. Provlanseringen sker inom kort. Konceptet kombinerar ett lotteri på flyget med spelsajten Paf.com på internet. Paf blir därmed officiell spelpartner för TUIfly Nordic.

I dag tillkännagav Paf
att man skrivit avtal med Inflight Service Europe AB om en lansering av skraplottskonceptet Scratchorama. Inflight Service är TUIfly Nordics varuleverantör och de har nu alltså införlivat skraplotterna som en ny ombordprodukt. Lotterna kommer att säljas på TUIfly Nordics alla flygplan.

Scratchorama kombinerar
ett skraplottslotteri ombord på flygen med spelsajten Paf.com på internet, vilket öppnar upp för helt nya intäktskällor för flygbolagen.

- Vi är mycket glada
att Inflight Service och TUIfly Nordic, som det första flygbolaget, har valt vårt Scratchorama-koncept. Flygindustrin jagar ständigt nya intäktskällor och med skraplottskonceptet får TUIfly Nordic en stark intäktskälla ombord samtidigt som de kan få intäkter via sajten efter själva resan. Dessutom är välgörenhetsaspekten på Scratchorama-konceptet av gemensamt intresse, vilket var viktigt för alla inblandade parter, säger Anders Wiklund, affärsområdeschef för Pafs partnerverksamhet.

Scratchorama-konceptet
är unikt då det överbryggar gapet mellan flygbolagen och kunderna med hjälp av en nära relation till välgörenhet och kundunderhållning. Paf blir genom samarbetet officiell spelpartner för TUIfly Nordic.

- Det är viktigt för TUIfly Nordic
att få tillgång till Scratchorama-konceptet i dessa tuffa tider för flygindustrin. Med hjälp av denna nya produkt kan vi ta vår ombordunderhållning till en ny nivå och erbjuda våra kunder en spännande upplevelse, både ombord och efter resan. Pafs välgörenhetsprofil och det sätt som de arbetar gjorde vårt val enkelt, säger Lars Persson, ansvarig för ombordförsäljningen på TUIfly Nordic.

Flygkunderna kommer
att kunna vinna priser direkt ombord på flygningarna samt nya resor och pengar att spela för på Paf.com efter flygresan.

- Scratchorama-konceptet
öppnar en unik möjlighet. Vi är måna om att göra samarbetet med Paf och TUIfly Nordic till en succé. Pafs 40-åriga erfarenhet av spel och välgörenhetsarbete skapar en bra grund för framgång, och vi är öppna för att ytterligare integrera skraplottskonceptet med fler av Inflight Service partners ombordförsäljning, säger Niklas Juhlin, marknadschef på Inflight Service Europe AB.

Det sker först
en provlansering av Scratchorama-konceptet under de kommande månaderna för att få fram viktiga nyckeltal. Om provlanseringen är lyckad integreras konceptet fullt ut inom TUIfly Nordic, och det blir även möjligt att införa konceptet för Inflight Services övriga flygpartners.

För mer information:

Anders Wiklund
Head of Business to Business, Paf
anders.wiklund@paf.com

+358 457 57 59 211

Lars Persson
Responsible Onboard Sales, TUIFly Nordic
lars.persson@tuiflynordic.se

Niklas Julin
Inflight Service Europe AB
niklas.julin@inflightservice.se

+46 8 594 90 700

Om Paf

Paf-koncernen är ett innovativt och snabbt expanderande nordiskt spelbolag. Vår mission sedan 40 år är att skapa spänning och underhållning som berör människors liv, genom att erbjuda penningspel på internet, ombord på fartyg och på Åland i en säker, social och ansvarsfull miljö. Paf verkar på en dynamisk och mycket konkurrensutsatt marknad med ambitionen att Paf skall bli ett internationellt ledande spelunderhållningsbolag. Under 2007 omsatte Paf koncernen över 105 miljoner euro, med en vinst på 42 miljoner euro. Paf-koncernen har över 400 anställda placerade i Mariehamn, Helsingfors, Stockholm, Tallinn, Madrid och London.  För mer information om Paf besök gärna Paf på www.paf.com eller www.grouppaf.com

TUIfly Nordic

TUIfly Nordic är Sveriges största charterflygbolag med över en miljon flygresenärer per år. Flygbolaget ingår i Fritidsresegruppen som består av Fritidsresor och systerbolagen Star Tour i Danmark och Norge, Finnmatkat i Finland, TEMA och Nazar. Fritidsresegruppen ingår i världens största resekoncern, TUI Travel Plc. TUI Travel Plc har 30 miljoner kunder per år, 48 000 anställda och erbjuder resor från 20 länder.

Inflight Service Europe AB

Inflight Service är ett av norra Europas ledande företag inom Travel Retail och Tax Free och arbetar med starka och välkända varumärken från internationella leverantörer. Kunder återfinns inom flygbolag, färjelinjer och flygplatser där tillhandahållers tjänster och lösningar inom inköp, packning, logistik/distribution och marknadsföring/försäljning. Inflight Service äger och driver även en egen butikskedja på flygplatser och på färjelinjer under namnet Euroshop. Omsättningen är ca 1,6 miljarder SEK med ca 300 anställda i fyra länder. Huvudkontoret är beläget på Arlanda flygplats och den centrala packnings- och lagerenhet finns i Tibro.