Paf

Paf-sponsade In de Betou vann Pokerfinnkampen

Pressmeddelande   •   Sep 14, 2008 14:45 CEST

Magdalena In de Betou har tagit en meriterad pokertitel. Den Paf-sponsorerade svenska skådespelerskan spelade i helgen hem slutsegern i Pokerfinnkampen, och Sverige lyckades dessutom besegra ärkerivalen Finland med klar marginal.

Magdalena In de Betou, som var sponsorerad av det åländska spelbolaget Paf, fick slita hårt för den individuella segern i den sjunde upplagan av Pokerfinnkampen. Hon ställdes mot 42 finländska spelare och 47 svenska pokeress i Tallinn. Vid finalbordet hade Paf ytterligare en spelare med, finländaren Dan Adams som slutade på en hedrande nionde plats.

Inför finalbordet var svenska turneringsproffset Gusten Sjöberg i klar ledning med 45 procent av spelmarkerna medan exempelvis Magdalena In de Betou hade endast fem procent.
- Sakta men säkert började Magdalena och de andra spelarna gnaga in avståndet till Gusten. Magdalena och Gusten hjälptes sedan åt med att slå ut de fyra som tagit sig till söndagens finalbord. Därmed var det bäddat för en spännande heads-up, och i det avgörande ögonblicket hade Magdalena turen på sin sida och vann. Det var en riktig kämpaseger, berättar Pafs coach Gia Carneström.
För segern inkasserade In de Betou cirka 100 000 kronor.

Både Magdalena In de Betou och Gusten Sjöberg kunde förutom dubbelsegern för Sverige även glädjas över den sammanlagda svenska lagsegern i Pokerfinnkampen, och det med bred marginal.

Resultatlista:
1. Magdalena In de Betou, Paf, Sverige, EEK 160 498 + fribiljett finaleventet
2. Gusten Sjöberg, Sverige, EEK 102 618 + fribiljett finaleventet
3. Teresa Nousiainen, Finland, EEK 72 092
4. Fredrik Ovebring, Sverige, 52 622 EEK + fribiljett finaleventet
5. Marcus Palm, Sverige, EEK 35 257
6. Panu Palomäki, Finland, EEK 28 416
7. Jani Huuhtiainen, Finland, EEK 22 101
8. Martin von Zweigbergk, Finland, EEK 19 470
9. Dan Adams, Finland, EEK 17 365
10. Ola Benemark, Sverige EEK 15 786

Övriga placeringar för Pafs spelare