Paf

Paf titelsponsor för Paf Open 2009-2011

Pressmeddelande   •   Sep 30, 2008 16:55 CEST

Paf fortsätter som titelsponsor för Paf Open.
- Vi har undertecknat ett nytt sponsoravtal med ATS, som arrangerar Paf Open. Det nya avtalet gäller för åren 2009-2011, uppger Pafs direktör Thomas Lundberg.

Den första upplagan av Paf Open 2007 blev en succé - en riktig folkfest med fullsatta läktare, beachvolley i världsklass och strålande väder. I år blev det inget Paf Open eftersom världsstjärnorna befann sig i Peking för att spela om OS-medaljerna.
Nu tyder allt på att Swatch FIVB World Tour-deltävlingen Paf Open finns med i programmet redan nästa år och ytterligare två år.
- Det är endast formaliteter som återstår när det gäller ansökan för Paf Open. På fredag spikas datumet för Paf Open under World Council i Lausanne, men vi är rätt säkra på att vi får det önskade datumet för 2009 - det vill säga 18-23 augusti, säger ATS vd Mikael Larsson.

Ovärderlig PR

Paf var titelsponsor i fjol och nu står det klart att det åländska spelbolaget fortsätter som titelsponsor för Paf Open i ytterligare tre år. Avtalet undertecknades nyligen.
- Paf Open överträffade våra förväntningar i fjol, och vi vill nu vara med och utveckla Paf Open till ett av Nordens största event, säger Pafs marknadschef Jannik Svahnström.
Paf Open tv-sändes i mer än hundra länder och bland annat direktsände Eurosport, MTV3 och SVT flera timmar från Åland. Fler än 90 journalister besökte Paf Open och producerade en stor mängd artiklar.
- Paf Open var oerhört viktigt för Paf men även för hela Åland. Beachvolleyturneringen bidrog till en förlängd turistsäsong och Åland fick ovärderlig PR. Tillsammans med de åländska myndigheterna, turist-Åland, åländska näringslivet och ålänningarna bevisade vi att Åland håller hög internationell klass när det gäller stora evenemang, tillägger Thomas Lundberg.

Långsiktigt engagemang

Från ATS sida är man förstås oerhört nöjd med att Paf sett långsiktigt på satsningen med Paf Open.
- Pafs långsiktiga engagemang är en grundförutsättning i arbetet med att göra Paf Open till ett av Nordens största internationella idrottsevenemang, vilket kommer att få betydande kringeffekter för Åland som turistdestination och volleybollrörelsen såväl lokalt på Åland som nationellt i Finland och Sverige, framhåller ATS-vd:n Mikael Larsson.

Ytterligare information lämnas av:
Jannik Svahnström
Marknadschef