Pagero AB - your financial supply chain network

Pagero förvärvar Docteqs kunder

Pressmeddelande   •   Apr 22, 2009 10:10 CEST

Docteq har på grund av bristande lönsamhet valt att avveckla sin verksamhet inom e-fakturaområdet och överlåter sin kundbas till Pagero.

Docteq har varit banbrytande inom e-fakturaområdet och skapat förutsättningar för såväl små som stora företag att kunna skicka och ta emot e-fakturor. JCE Group har beslutat att stärka koncernens fokus på kärnverksamheten och har därför överlåtit Docteqs kundbas till Pagero AB.

Pagero är en av de ledande e-betala och e-fakturaoperatörerna i Norden. Genom överlåtelsen fortsätter Pagero arbetet med att erbjuda marknaden en helhetslösning inom e-betala och e-faktura för såväl små som stora företag, offentlig förvaltning och organisationer.

"På grund av bristande lönsamhet har Docteq valt att överlåta sina kunder till Pagero. Pagero erbjuder en gedigen och modern teknologiplattform som säkerställer våra kunders fortsatta drift. Vi är övertygade om att våra kunder bara har sett början på effektivisering av tidigare analoga flöden mellan affärssystem" - Henrik Dillman, VD Docteq AB.

"Att fakturera elektroniskt skall vara lika enkelt som att skicka/ta emot ett e-mail. Att lägga till en ny affärspartner ska vara lika lätt som att lägga till en ny kompis i Facebook. Pagero Online är en beprövad teknikplattform som bygger på en "många-till-många"arkitektur, till skillnad från äldre "punkt-till-punkt" lösningar. Docteqs kunder kommer genom Pagero att vara en del av Nordens snabbaste växande e-community och därigenom uppnå fortsatta ekonomiska skalfördelar" - Fredrik Rosenqvist, VD Pagero AB.

Om Pagero
Pagero är baserat i Norden och är en ledande leverantör inom området elektroniska fakturor och betalningar. Företaget erbjuder skalbara e-fakturalösningar för små, medelstora och stora företag med lokal eller global närvaro. Pageros lösningar ökar effektiviteten, förbättrar säkerheten, förkortar genomsnittlig kredittid och bidrar till att minimera användandet av naturens resurser utan extra kostnad. Pagero är samarbetspartner med Itella samt med de stora ERP-leverantörerna och affärsbankerna. Pagero grundades 1990 och har sitt huvudkontor i Göteborg. Läs mer på www.pagero.se

Docteq AB
Docteq är ett dotterbolag inom JCE Group. Docteq har sedan 2003 utvecklat applikationer för elektronisk fakturering. Läs mer på www.docteq.com