Pagero AB - your financial supply chain network

Pagero tecknar strategiskt samarbetsavtal med 2C change

Pressmeddelande   •   Nov 02, 2011 13:07 CET

Pagero och 2C change har tecknat ett strategiskt samarbetsavtal där parterna gemensamt erbjuder sina kunder avancerade lösningar för hela Order-to-Cash/Invoice-to-Pay-processen, både för direkt och indirekt material. 2C change är en ledande skandinavisk leverantör av SAP-tjänster och SAP-produkter.

"Tack vare detta samarbetsavtal kan vi erbjuda SAP-användare en molnbaserad, helt digital e-fakturatjänst. Det innebär också att vi kan erbjuda en miljövänlig och kostnadseffektiv lösning både för utställare och mottagare," säger Joakim Hahne, VD på Pagero Norway AS.

Fakturautställaren skickar sina fakturaunderlag i samma format som tidigare till Pagero Online, som automatiskt konverterar underlagen till det format som passar den mottagande SAP-kundens 2C e-fakturalösning. Fakturan valideras och berikas också beroende på mottagarens önskemål och i enlighet med det norska laginförandet ”Det gode innkjøp” 2012.

Mottagare som har en e-fakturalösning från 2C change tar emot alla inkommande e-fakturor i överenskommet format via Pagero Online, helt oberoende av vilket fakturaformat utställaren skickar. Mottagaren kan godkänna, bokföra och arkivera samtliga fakturor helt automatiskt.

Pagero ansvarar för aktivering och uppkoppling av fakturautställarna, helt utan inblandning av fakturamottagarens IT-avdelning.

"För att tillmötesgå de nya reglerna har vi utvecklat 2C e-faktura som fungerar mycket bra för medarbetare på ekonomiavdelningen och därför bidrar till att optimera faktureringsprocessen, både när det gäller inkommande och utgående fakturor. Lösningen kan fungera som en komplett outsourcing av faktureringsprocessen och stöder allt från e-fakturor till extern utskrift och frankering", säger Espen Øvergaard, konsultchef på 2C change. "SAP-kunder kan därmed enkelt uppfylla de nya kraven genom att införa 2C e-faktura. Lagkraven uppfylls och säkerheten bibehålls samtidigt som fakturahanteringen sker via befintlig SAP-lösning."

"I samarbete med Pagero kan vi erbjuda en innovativ helhetslösning för e-handel som ger SAP-kunder konkurrensfördelar i form av ökad effektivitet och kontroll" säger Kristjan Johannsson, VD på 2C change.

Pagero utvecklar, marknadsför och levererar molntjänster för att kommunicera digitala affärsdokument, så som elektroniska fakturor och betalningar. Vi erbjuder skalbara lösningar för små, medelstora och stora företag och organisationer med lokal eller global närvaro. Våra kunder har tillgång till Nordens snabbast växande nätverk för enkel, säker och kostnadseffektiv kommunikation med andra företag, oberoende av affärssystem. Vi samarbetar även med andra nätoperatörer på marknaden samt leverantörer av affärs-system och finansiella tjänster. Vi har kontor i Göteborg, Stockholm, Oslo, Helsingfors och Dublin. Läs mer på www.pagero.se