Devolver AB

Paintbox

Pressmeddelande   •   Feb 18, 2011 12:55 CET

from a friend fortsätter fylla på med nya artister. Nästa band är högaktuella Paintbox, en indiepop-trio från Halmstad som består av Linnea Olsson på sång och cello, Gicken Johansson på gitarrer, bas och keyboards samt Magnus Johansson på trummor och slagverk. Deras debutplatta ”Bright Gold and Red” släpptes 2008 och följs nu 2011 upp med "The Night" med release 16/2. Den 28/2 kommer Paintbox att spela på TV4 Nyhetsmorgon. Missa inte det!

Intertext Marketing AB:s website, /from a friend, är en Ny tjänst som ger alla internetanvändare möjlighet att rekommendera varor till sin omgivning genom teknik som förvandlar bloggar, sajter, mail och liknande sociala medier till interaktiva butiker.  Genom att enkelt rekommendera produkter ur /from a friend:s sortiment, och att få del av intäkterna från försäljningen, skapar /from a friend ett incitament för konsumenter att hjälpa varandra hitta och välja produkter. För exempel, se:

Musiken som i dagsläget består av sk. downloads, inom kort även som fysisk cd-skiva, leverars från Göteborgsföretaget InProdicon som har ett av världens största digitala musiklager om mer än 10 miljoner titlar. Katalogen innehåller i princip all musik som har utgivits av skivbolag i Norden de senaste 40 åren.