Panasonic Nordic AB

Panasonic gör vardagsrummet till en biograf med ett nytt integrerat hemmabiosystem

Pressmeddelande   •   Jun 06, 2003 09:37 CEST

De tre systemen SC-HT850/500/MT1 har olika specifikationer för att passa olika behov och plånböcker, men har två saker gemensamt: De bygger på spjutspetsteknik och har allt som behövs för att återskapa den äkta biosalongskänslan hemma.

Liksom alla andra modeller i produktserien består huvudenheten i SC-MT1 av en dvd-spelare och en receiver i ett och samma hölje. Den superkompakta enheten med halvspegeldesign och blå lcd-display har stil och elegans, och samma känsla går igen i högtalarna och den slimmade subwoofern. Dessa designerkomponenter kan ställas på de medföljande fötterna eller väggmonteras.

Enheten har inte bara Dolby Digital-, DTS- och Dolby Pro-Logic-dekoder, utan också dvd-audio-uppspelning, om än med reducerad bandbredd. Den spelar upp en mängd olika typer av skivor, bland annat dvd-ram, cd-r/rw och MP3/WMA (Windows Media Audio). Den inbyggda tunern med förval tar emot AM/FM (med RDS). Den totala uteffekten är klassad till 400 W (RMS).

SC-MT500 och SC-MT850, som är mer slimmade i formen än SC-MT1, har traditionell storlek och stilren design i svart och silver. De tekniska specifikationerna motsvarar i huvudsak SC-MT1, frånsett att uteffekten är betydligt högre, med 500 W (RMS) för SC-MT500 och 600 W för SC-MT850. Därför är mitt- och fronthögtalarna större och hanterar högre effekt, och ger därmed bättre stereoåtergivning. Högtalarna på SC-HT850 har en tuff, pelarformad design.

Cirkapriser: SC-HT850 6995 kronor, SC-HT500 5995 kronor, SC-MT1 5995 kronor.