Panasonic Nordic AB

Panasonic hjälper jordbävningsoffren på Nya Zeeland

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2011 11:21 CET

Panasonic Corporation, ett av världens ledande hemelektronik företag,
meddelade i dag att företaget kommer donera sammanlagt fem miljoner yen för att bidra till hjälparbetet och stödja återhämtningen av de områden som drabbats av den kraftiga jordbävningen som drabbade närheten av Christchurch på Nya Zeeland den 22 februari.

Panasonic och dess anställda vill framföra sitt djupa deltagande till offrens anhöriga och hoppas på snabb återhämtning för de människor och områden i Nya Zeeland som drabbats av katastrofen.

Om Panasonic

Panasonic Corporation är en av de världsledande tillverkarna av tekniska konsument-, affärs- och industriprodukter. Företaget omsatte totalt c:a 550 miljarder SEK under det senaste verksamhetsåret, huvudkontoret har sitt säte i Osaka, Japan och är bland annat noterat på börsen i Tokyo, Osaka, Nagoya, New York (NYSE).  Panasonic Nordic AB är ett helägt dotterföretag som har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Det nordiska bolaget omsätter över 2,5 miljarder SEK per år och har mer än 100 anställda. I Norden marknadsförs företrädesvis produktgrupperna Audio/video, Hifi, kontorsprodukter, telekommunikation, hushållsprodukter, batterier, professionell broadcast-utrustning samt elektriska komponenter. För mer information om företaget och varumärket Panasonic besök vår hemsida www.panasonic.se