Panasonic Nordic AB

Panasonic lanserar 3 nya 3D Blu-ray hemmabiosystem

Pressmeddelande   •   Sep 13, 2010 16:21 CEST

Panasonic introducerar tre helt nya hemmabiosystem med stöd för 3D Full HD: SC-BTT755 och SC-BTT350 – två traditionella hemmabiosystem samt SC-BFT800 – en vägghängbar soundbar. Alla modellerna stödjer den senaste 3D Full HD teknologin samt naturligtvis 2D material på både Blu-ray och DVD. 2 bildstarka hemmabiosystem med kraftigt ljud

Modellerna SC-BTT755 och SC-BTT350 är bägge utrustade med sofistikerade bildteknologier så som PHL Reference Chroma Processor Plus och Full HD Upsampling vilket ger en oöverträffad bildkvalitet vid uppspelning av film, oavsett om det är i Full HD 3D eller 2D. För att maximera helhetsupplevelsen är modellerna även utrustade med en mängd avancerade ljudfunktioner såsom Virtual 7.1-channel Surround-ljud.

SC-BTT755 har dessutom en ny unik högtalarteknologi kallad Pure Direct Sound som genererar ett extra klart och distinkt ljud, bland annat tack vare membranen i bambumaterial, samt ett speciellt designat högtalarkabinett som effektivt tar bort oönskade akustiska reflektioner. SC-BTT755 har även en kraftfull Kelton subwoofer vilket ger en gedigen basupplevelse.

Slimmat 3D blu-ray hemmabiosystem
för väggen

Panasonic SC-BFT800 är en ny vägghängbar soundbar som delar mycket av teknologin med årets EISA-vinnande soundbar, SC-HTB500. BFT800 är dock en helt komplett soundbar-anläggning med 3D Blu-ray teknologi, troligtvis världens första soundbar som kan spela upp 3D Full HD. BFT800 är slimmad till formen och har en elegant design för att smälta in i inredningen. En kraftig Kelton subwoofer som ansluts trådlöst till systemet gör det extra enkelt och smidigt att uppnå en djup och kraftig basupplevelse.

Ett brett filstöd med många uppspelningsmöjligheter samt inbyggd iPhone/iPod docka
Alla 3 modellerna har stöd för DLNA och är Wireless LAN Ready. Nätverksfunktioner så som VIERA CAST gör det möjligt att streama material från exempelvis YouTube och Picasa samt enkelt få tillgång till de senaste firmware-uppdateringarna. Genom integrerad SD-kortläsare och USB-port kan användarna få tillgång till musik (MP3), bilder (JPEG) och videofilmer (AVCHD/MPEG2) från kameror och videokameror. Det är även möjligt att spela upp helt eget 3D-material inspelat med Panasonics nya 3D-videokamera (SDT750) eller se video i DivX HD samt MKV format. Alla tre modeller har också en inbyggd iPhone/iPod docka, där man enkelt och smidigt ansluter sin iPhone eller iPod.

* För anslutning till trådlöst LAN krävs en WLAN adapter, DY-WL10 som säljs som tillbehör

Om Panasonic

Panasonic Corporation är en av de världsledande tillverkarna av tekniska konsument-, affärs- och industriprodukter. Företaget omsatte totalt c:a 550 miljarder SEK under det senaste verksamhetsåret, huvudkontoret har sitt säte i Osaka, Japan och är bland annat noterat på börsen i Tokyo, Osaka, Nagoya, New York (NYSE).  Panasonic Nordic AB är ett helägt dotterföretag som har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Det nordiska bolaget omsätter över 2,5 miljarder SEK per år och har mer än 100 anställda. I Norden marknadsförs företrädesvis produktgrupperna Audio/video, Hifi, kontorsprodukter, telekommunikation, hushållsprodukter, batterier, professionell broadcast-utrustning samt elektriska komponenter. För mer information om företaget och varumärket Panasonic besök vår hemsida www.panasonic.se