Panasonic Nordic AB

Panasonic lanserar DECT-telefon med unik funktion

Pressmeddelande   •   Nov 24, 2006 17:02 CET

Panasonic förstärker DECT-sortimentet med den nya modellen KX-TG9140 i norden under slutet av November. Konceptet är en användarvänlig telefon med färgskärm och trådlös kamera.

Den trådlösa kameran ger möjlighet att visuellt bevaka ett avlägset rum via handenheten. Du kan tex övervarka ditt sovande barn eller ytterdörren från var som helst i huset.
Den trådlösa kameran har en ljudsensor som automatiskt skickar bilder när den aktiveras (inklusive ljudkommunikation).
Det går dessutom att skicka bilder manuellt via en separat ”alarmknapp” som medföljer kameran om ljudsensorn är i avstängt läge.

Bekväma funktioner som telefonsvarare, headsetuttag, nummervisning, 1,5” grafisk färgskärm, 200 poster stor telefonbok som går att dela mellan handenheter, polyfoniska ringsignaler, SMS kompatibel, nattläge, LED ringer och inspelningsbar rington.
Funktionen "voice enhancer" gör rösten tydlig och naturlig oavsett vem som använder telefonen.
Handenheten är dessutom utrustad med en högtalartelefon så att hela familjen kan vara med i samtalen.
KX-TG9140 är en DECT-telefon med en taltid på upp till 15 timmar och 240 timmars standby som sticker ut med en ergonomisk design och snygg silverfärg.

Extra tillbehör:
KX-TGA914EXS - Extra kamera
KX-TGA915EXS - USB-adapter för Skype TM
KX-TGA910EXS – Extra handenhet och laddare
KX-TCA94EXB - Headset
KX-TCA717EXH - Väggfäste
KX-TCA718EXH – Bältesclip
För vidare information se "www.panasonic.se";.

Torbjörn Mähler, 08-680 26 00, torbjorn.mahler@eu.panasonic.com

Om Panasonic
Matsushita Electric Industrial Co. Ltd är en av de världsledande tillverkarna av tekniska konsument-, affärs- och industriprodukter med framträdande varumärken som Panasonic, National, Technics och Ramsa. Företaget omsätter totalt 600 miljarder SEK och är bland annat noterat på börsen i Tokyo, New York, Amsterdam, Düsseldorf, Frankfurt och Paris. Panasonic Nordic AB är ett helägt dotterföretag som har verksamhet i Sverige, Norge och Danmark. Det nordiska bolaget omsätter över 2,2 miljarder SEK per år och har mer än 110 anställda. I Norden marknadsförs företrädesvis produktgrupperna Audio/video, HiFi, kontorsprodukter, telekommunikation, hushållsprodukter, batterier, professionell broadcast-utrustning samt elektriska komponenter.