Panasonic Nordic AB

Panasonic lanserar nya HD och SD filmkameror

Pressmeddelande   •   Jan 07, 2010 10:30 CET

Panasonics nya HD-kameror kommer i modellerna HS60, TM60 och SD60. HS60, TM60 och SD60 ger dig 35,7 mm vidvinkel optik på 25x optisk zoom. Videokamerorna är utrustade med en ny avancerad teknik, Intelligent Resolution Technology, som möjliggör upp till 35x zoom med bibehållen bildkvalitet och skärpa (Intelligent Zoom).

Nyheter i HD-serien

Med POWER O.I.S. behöver du inte oroa dig för att darrningar i armen eller gång ska påverka bildkvaliteten. Det ger klara bilder varje gång. Den nya Face Recognition i iA-funktionen kommer ihåg registrerade ansikten och optimerar automatiskt fokus på dem, vilket bidrar till att de fångas av kameran på bästa sätt varje gång.

Fler funktioner:
HS60
• Hybrid modellen HS60 spelar in full-HD till HDD eller till minneskort av typen SDXC, SDHC, eller SD.
• Totalt 120 GB med inspelningstid på 51 timmar (i HE läge).
TM60:
• 16 GB inbyggt minne + inspelning på minneskort (SDXC, SDHC eller SD kort)
• Ingen avbruten inspelning: Med relay recording-funktionen fortsätter inspelningen automatiskt då internminnet är fullt genom att byta inspelningsmiljö till minneskortet.
SD60:
• Spelar in på SDXC, SDHC, eller SD minneskort.
• Enkel uppspelning: Med VIERA Image Viewer kan användaren enkelt spela upp sitt inspelade material på stor skärm genom att ta minneskortet och föra in i en Panasonic VIERA TV.

Nyheter i SDR-serien
De nya filmkamerorna i SDR-serien är HDD Camcorder SDR-H85, en Twin Memory Camcorder SDR-T50 samt SD Card Camcorder SDR-S50. SDR-serien har flertalet finesser. Bland annat har de en förbättrad 78x ultrazoom och ett nytt Active mode för avancerad O.I.S (optisk bildstabilisator), som förhindrar att bilderna blir skakiga eller otydliga även vid zoomning och promenad. Vidvinkelobjektivet på 33 mm gör att du får plats med mer i en tagning. Den nya AF/AE spårningsfunktionen ställer automatiskt in fokus på objektet, vilket resulterar i vackra bilder varje gång.

För mer information om alla produktnyheter från Panasonic, gå in på:

www.panasonic.se,

För nedladdningsbara, högupplösta bilder:

ftp://94.247.168.181/TV/

User: press, Password: panasonic09

Om Panasonic

Panasonic Corporation är en av de världsledande tillverkarna av tekniska konsument-, affärs- och industriprodukter. Företaget omsatte totalt c:a 550 miljarder SEK under det senaste verksamhetsåret, huvudkontoret har sitt säte i Osaka, Japan och är bland annat noterat på börsen i Tokyo, Osaka, Nagoya, New York (NYSE).  Panasonic Nordic AB är ett helägt dotterföretag som har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Det nordiska bolaget omsätter över 2,5 miljarder SEK per år och har mer än 100 anställda. I Norden marknadsförs företrädesvis produktgrupperna Audio/video, Hifi, kontorsprodukter, telekommunikation, hushållsprodukter, batterier, professionell broadcast-utrustning samt elektriska komponenter. För mer information om företaget och varumärket Panasonic besök vår hemsida www.panasonic.se