Panasonic Nordic AB

Panasonic lanserar nya kameror i serierna FS och FP

Pressmeddelande   •   Jan 07, 2010 10:30 CET

Panasonics nya kameror FS33, FS30, FS11 och FS10 har samtliga inspelningsfunktion i HD med 720p motion jpeg

Modellerna FS33 och FS30 har båda 28mm vidvinkelobjektiv med 8x optisk zoom samt 14.1 megapixlar. Oavsett om du är amatör eller proffs tar du högkvalitativa bilder med dessa kameror. FS33 har en 3-tums pekskärm och FS30 har en LCD-skärm på 2.7 tum. Båda LCD skärmarna anpassar sig själva efter ljusförhållandena och kontrollerar ljusnivåerna för bästa möjliga klarhet i alla situationer. Menyerna är tydliga och enkla att navigera i även för ovana kameraanvändare.

Både FS33 och FS30 är tunna, eleganta kameror med ytor i borstad metall. FS33 kommer i silver, svart och rött medan FS30 kommer i silver, svart, röd, blå och violett. Ytterligare två nyheter i FS-serien är Panasonics FS11 och FS10, som båda har 28 mm vidvinkelobjektiv och 5x optisk zoom. FS11 är på 14.1 megapixlar och FS10 på 12.1. FS11 och FS10 har också en yta i borstad metall och kommer i färgerna silver, svart, röd, blå, rosa och orange.

FS-serien är kompatibel med SDXC-kort och är mycket batterisnål. FS33 och FS30 klarar att ta upp till 300 bilder (CIPA) per batteriuppladdning och FS11 och FS10 upp till 310 bilder.

Nyheter i FP-serien
Panasonic lanserar även nya tunna och stilrena modeller i FP-serien; Lumix FP3, FP2 och FP1. De har alla 4x optisk zoom. Kamerornas linsskydd fungerar även som strömbrytare, vilket bidrar till att det går väldigt smidigt att sätta igång och stänga av kamerorna. Även FP-kamerorna är mycket användarvänliga och lätta att ta vackra, klara bilder med.

Även FP-serien är kompatibel med XCSD-kort och är mycket batterisnål. FP3, FP2 och FP1, klarar att ta upp till 300 bilder (CIPA) per batteriuppladdning.

Panasonics prisade iA-funktion
Samtliga kameramodeller har Panasonics prisade iA-funktion (intelligent auto). Funktionen gör det enklare för användaren att ta bra bilder och omfattar MEGA O.I.S. (Optical Image Stabilizer) för att stabilisera handskakningar, Intelligent ISO Control för rörliga föremål, ansiktsigenkänning samt Intelligent Scene Selector. Användaren kan enkelt göra en automatisk förinställning av iA-funktionen via en dedikerad iA-knapp på ovansidan av kameran.

För mer information om alla produktnyheter från Panasonic, gå in på:

www.panasonic.se,

För nedladdningsbara, högupplösta bilder:

ftp://94.247.168.181/TV/

User: press, Password: panasonic09

Om Panasonic

Panasonic Corporation är en av de världsledande tillverkarna av tekniska konsument-, affärs- och industriprodukter. Företaget omsatte totalt c:a 550 miljarder SEK under det senaste verksamhetsåret, huvudkontoret har sitt säte i Osaka, Japan och är bland annat noterat på börsen i Tokyo, Osaka, Nagoya, New York (NYSE).  Panasonic Nordic AB är ett helägt dotterföretag som har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Det nordiska bolaget omsätter över 2,5 miljarder SEK per år och har mer än 100 anställda. I Norden marknadsförs företrädesvis produktgrupperna Audio/video, Hifi, kontorsprodukter, telekommunikation, hushållsprodukter, batterier, professionell broadcast-utrustning samt elektriska komponenter. För mer information om företaget och varumärket Panasonic besök vår hemsida www.panasonic.se