Panasonic Nordic AB

Panasonic lanserar videomobil!

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2004 11:16 CEST

Nu lanserar Panasonic X500 - en mobil med kamera som kan ladda ner spel via Java och dessutom spela in videosnuttar. Panasonic X500 är en snygg och annorlunda mobiltelefon med en särskiljande design.

X500 är utrustad med en 4x digital zoom VGA kamera och en 65k TFT färgskärm. Dessutom kan mobiltelefon ta rörliga JPEG filmsnuttar vilket gör den ännu roligare att använda. Självfallet har X500 alla de mobila funktioner som man förväntar sig av en mobiltelefon från Panasonic – 40 polyfoniska ringsignaler, kalender, kalkylator och högtalartelefon.

– Designen på Panasonic X500 sticker ut och den ser inte ut som en vanlig mobil. Från många håll ser den mer ut som en kamera än en mobiltelefon, säger Daniel Flodqvist, Nordic key account manager för Panasonics mobiltelefoner.

Korta fakta om Panasonic X500
Inspelning och uppspelning av video
Inbyggd antenn
65k TFT färgskärm
Inbyggd 4x zoom digital VGA kamera
MMS
40-Polyfoniska ringsignaler
2 förinstallerade spel
Stöd för Java applikationer
Högtalartelefon
WAP 2.0 browser
GPRS/GSM

X500 finns tillgänglig i butik från första hälften av november.
Rekommenderat butikspris ligger på ca 2 900 SEK

För frågor, vänligen kontakta
Daniel Flodqvist, Nordic Key Account Mgn, Daniel.Flodqvist@eu.panasonic.com, Tel: +46 8 680 26 46
Camilla Skörd, Presskontakt Sverige, camilla.skord@eu.panasonic.com, Tel: 08-680 26 52

Om Panasonic
Matsushita Electric Industrial Co. Ltd är en av de världsledande tillverkarna av tekniska konsument-,
affärs- och industriprodukter med framträdande varumärken som Panasonic, National, Technics och Ramsa. Företaget omsätter totalt 600 Mkr. och är bland annat noterat på börsen i Tokyo, New York, Amsterdam, Düsseldorf, Frankfurt och Paris. Panasonic NordicAB är ett helägt dotterföretag som har verksamhet i Sverige, Norge och Danmark. Det nordiska bolaget omsätter ca 2 miljard SEK per år och har ca 120 anställda. I Norden marknadsförs företrädesvis produktgrupperna Audio/video, HiFi, kontorsprodukter, telekommunikation, hushållsprodukter, batterier, professionell broadcast-utrustning samt elektriska komponenter.