Panasonic Tools

Panasonic Tools sponsrar Viasats och TV 10:s Formel 1-sändningar

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2014 14:58 CET

Precis som de extremt högpresterande Formel 1-bilarna ligger Panasonic Tools batteridrivna handverktyg i framkanten av den tekniska utvecklingen, och det är också en av huvudanledningarna till att exponera varumärket och maskinerna i det här sammanhanget. Panasonic Tools främsta kundgrupper ligger traditionellt inom bygg- och elektroniksektorn, men Anders Sebelius ser gärna att verktygen får ett genombrott även i motorbranschen.

Panasonic Tools är en ledande tillverkare av batteridrivna handverktyg som skruvdragare, borrmaskiner,borrhammare, sågar, slipar och fogsprutor för professionella användare inom hantverk och industri. Verktygen kännetecknas av hög kvalitet, driftsäkerhet i extrema miljöer samt lång hållbarhet. Genomtänkt design, låg vikt och minimala vibrationer gör dessutom att verktygen är både skonsamma och lätta att arbeta med. Panasonic Tools – som ingår i den japanska elektronikkoncernen Panasonic Corporation – distribueras i Sverige av Wilfa AB. För mer information se www.panasonictools.se