Panasonic Nordic AB

Panasonics breddar sitt sortiment med miljövänliga LED-tv med designfokus

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2010 16:06 CET

Panasonic lanserar idag sin nya tunna och miljövänliga LED-serie. Detta är en breddning av Pansonics nuvarande VIERA-sortiment som hittills stött Plasma- och LCD-tekniken. De nya modellerna kommer bland annat att visas på Panasonic Convention 2010 i München, Tyskland.

Panasonics LED-serie kommer att omfatta tre modeller: V20 (42", 37"), D28 (37" och 32") och D25 (42", 37" och 32"), alla med 1080p Full HD, samt den HD-klara D28 (22" och 19").

Panasonics LED-produkter erbjuder högsta bildkvalitet tack vare sin vida betraktningsvinkel och "200 Backlight blinking Intelligent Frame Creation Pro" (200 BLB IFC Pro). Användaren upplever genom 200 BLB-bilden som mycket klarare, skarpare och mer detaljerad med mjukare rörelsemönster.

LED-tv produkterna särskiljer sig med sin slanka moderna design, sina många uppkopplingsmöjligheter som att koppla upp sig trådlöst till Internet via wifi och sin låga elförbrukning.

Design har varit i fokus vid framtagningen av Panasonics LED-modeller och modellerna är framtagna i samarbete med en designgrupp som har gett dem en unik utformning både i färg och form. Tunnheten i designen uppnås tack vare LED-lampor längst med panelens sidor. Modellerna kommer i färgerna silver, lila och vit.

Uppkoppling för V20-, D25- och D28-serierna (37" och 32") kommer att erbjudas via VIERA CAST, som låter användarna koppla upp sig på Internet med en enkel knapptryckning. Dessa serier erbjuder utöver detta även HDD-inspelning via USB. De mindre modellerna i D28-serien (22" och 19") har istället en iPod-docka som låter användaren lyssna på musik, titta på bilder och film direkt på sin Panasonic-tv.

För mer information om vårens alla produktnyheter från Panasonic, gå in på:

www.panasonic.se eller kontakta Olivia Enquist, Nordic Product Manager TV, olivia.enquist@eu.panasonic.com, Tel. +46 8 680 27 37.

För nedladdningsbara, högupplösta bilder:

ftp://94.247.168.181/TV/

User: press

Password: panasonic09

Om Panasonic

Panasonic Corporation är en av de världsledande tillverkarna av tekniska konsument-, affärs- och industriprodukter. Företaget omsatte totalt c:a 550 miljarder SEK under det senaste verksamhetsåret, huvudkontoret har sitt säte i Osaka, Japan och är bland annat noterat på börsen i Tokyo, Osaka, Nagoya, New York (NYSE).  Panasonic Nordic AB är ett helägt dotterföretag som har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Det nordiska bolaget omsätter över 2,5 miljarder SEK per år och har mer än 100 anställda. I Norden marknadsförs företrädesvis produktgrupperna Audio/video, Hifi, kontorsprodukter, telekommunikation, hushållsprodukter, batterier, professionell broadcast-utrustning samt elektriska komponenter. För mer information om företaget och varumärket Panasonic besök vår hemsida www.panasonic.se