Panasonic Nordic AB

Panasonics nya fotoskrivare ger utskrifter i klass med traditionella 35 mm-fotografier

Pressmeddelande   •  Jun 18, 2003 17:02 CEST

Panasonic introducerar en digital sublimeringsskrivare för fotoutskrift som ansluts direkt till tv:n eller datorn. Den nya kompakta digitala fotoskrivaren SV-AP10 ger makalösa bilder med en kvalitet som kan mäta sig med 35 mm-fotografier. Tack vare att den är bärbar, liten och lätt att ansluta till tv:n är den perfekt för visning av digitala fotografier hemma och på jobbet.

Den kompakta skrivaren SV-AP10 har två kortplatser: en för SD-minneskort eller MultiMediaCard och en för PCMCIA-kort. Det innebär att den kan hantera i princip alla befintliga minneskortformat. Skrivaren ansluts snabbt och enkelt till tv:n via en komposit-videoutgång, och har en inbyggd USB-port för bildöverföring till datorn. SV-AP10 kan placeras liggande eller stående så att det befintliga utrymmet kan utnyttjas maximalt.

Det är inget problem att visa bilder på tv:n. Med den inbyggda fjärrkontrollen kan användaren visa miniatyrer av alla bilder som finns lagrade på minneskortet. Bilderna visas omedelbart på skärmen och är också sökbara efter datum. Med SV-AP10 kan familjen och vännerna samlas kring digitala bildvisningar när som helst.

Att skriva ut önskad bild handlar bara om att trycka på en knapp. SV-AP10 fungerar enligt sublimeringsprincipen och lägger en UV-film1 ovanpå fotografierna för att skydda dem mot fukt, fingeravtryck och skador, samt mot solblekning. Det innebär hållbara bilder med hög kvalitet som du skriver ut enkelt hemma.

Skrivaren SV-AP10 från Panasonic kan användas på en mängd spännande och kreativa sätt:

Välj bland nio illustrationer att rama in dina fotografier med.
Använd ett eller flera fotografier, välj mellan tolv olika skrivbordsunderlägg och anpassa storleken och layouten efter dina egna önskemål.
Skriv ut kalendrar i olika varianter med dina favoritfotografier.
Skriv ut flera bilder, eller flera kopior av samma bild, på ett och samma ark.
Zooma in.
Lägg till datum, rubriker eller text i dina utskrifter.
Skriv ut sepiafärgade bilder.
SV-AP10 finns nu ute på marknaden och har ett ca-pris på SEK 4000.

1 Kräver ytbehandlat papper, Panasonic VW-APKC36E eller

VW-APASD16E samt bläckpatroner.