Panaxia Security AB

PANAXIA SECURITY FÖRLÄNGER AVTAL MED TELIASONERA SVERIGE AB

Pressmeddelande   •   Feb 27, 2007 08:47 CET

Panaxia har tecknat förlängningsavtal med TeliaSonera Sverige AB om tömning av mynttelefoner, värdetransporter och uppräkningstjänster. Avtalet är rikstäckande och gäller under 2007-2008.

Det betyder mycket för oss att TeliaSonera väljer att förlänga avtalet. Panaxia har aktivt satsat på kvalitet och godkänd säkerhetsutrustning. Att TeliaSonera som gammal kund nu väljer att fortsätta samarbetet är för oss ett viktigt kvitto på att satsningarna är rätt, säger Thomas Gravius, VD i Panaxia Security.

Då vi är nöjda med Panaxia ser vi det som självklart att fortsätta och förlänga ett redan fungerande samarbete, säger Ulf Höglund, Divisionschef, TeliaSonera Sverige AB

För mer information kontakta:
Thomas Gravius, VD Panaxia Security AB (publ), tfn. 08-25 50 30, thomas.gravius@panaxia.se
Ulf Höglund, Divisionschef TeliaSonera Sverige AB, tfn. 08-504 514 10.

Fakta om Panaxiakoncernen
Panaxia, som grundades 1993, erbjuder rikstäckande tjänster inom verksamhetsområdena
värdetransporter, kontanthantering, säkerhetstransporter och övervakning. Värdetransportuppdragen utförs alltid med säkerhetsutrustning som är godkänd av Svenska Stöldskyddsföreningen (SSF). Panaxia arbetar med bank-, post-, företags- och handelskunder samt kommuner och landsting i hela Sverige. Bolagets aktie är noterad på NGM Equity. För mer information se www.panaxia.se